Încet, centura Sibiului dispare de pe harta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ocolitoarea orasului de pe Cibin risca sa piarda finantarea europeana. La câteva luni de la încheierea unui nou contract de executie pentru centura, lucrarile ce trebuiau finalizate în 2006 se misca periculos de încet.

Centura ocolitoare a Sibiului este în pericol sa-si piarda finantarea. Lucrarile la drumul cu profil de autostrada, cu o lungime de 23 km, au demarat în 2004 si aveau ca termen de finalizare, anul 2006.

La sfârsitul anului 2008, s-a realizat circa 40% din centura. Anul trecut contractul cu vechiul antreprenor a fost reziliat. La cinci luni de la semnarea unui nou contract de executie cu alte companii, lucrarile se misca încet.

CENTURA FARA FINANTARE

Conform noului contract, lucrarile la prima sectiune a centurii, în lungime de 14,8 km, ar trebui terminate pâna în 31 august 2010. Întârzierile aparute, probleme redescoperite vor cauza depasirea termenului stabilit în contractul de executie.

Cu toate acestea, din 31 decembrie 2010, Comisia Europeana nu va mai finanta prin programul ISPA centura ocolitoare a Sibiului. Conform memorandumului definantare, prin ISPA sunt platite 75% din costurile de executie a centurii.

Aceasta prima sectiune a fost licitata la 48,5 milioane de euro, fara TVA. Cealalta sectiune, va fi licitata abia la primavara.

UITE CENTURA, NU E CENTURA

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a criticat, în urma cu doua zile, întârzierile lucrarilor, de când proiectul a fost preluat de consortiul Max Boegl - Geiger - Comtram.

„Pâna în decembrie vom vedea lucrari spectaculoase la centura”, a anuntat prefectul de Sibiu, Ilie Mitea. Mai realist s-a aratat primarul Klaus Johannis. „Lucrarile se pot termina pâna în 2010. Dar asa, mai catre finalul anului”, a spus edilul sibienilor.

EXPLICATII

Un colaborator al companiei italiene Todini, care a închieiat primul contract cu autoritatile, Gheorghe Tuluc, fost viceprimar al Sibiului, explica impasul în care se afla acum lucrarile la centura.

 „Caietul de sarcini al licitatiei câstigate de Max Boegl - Geiger - Comtram a fost prost întocmit. Noii constructori au efectuat o expertiza a lucrarilor executate pâna acum si au ajuns la concluzia ca valoarea lucrarilor de executat este mult mai mare decât cea prevazuta în caietul de sarcini al licitatiei”, a aratat acesta.

Specialistul a mai spus ca nu sunt rezolvate nici acum detaliile de executie pe întreg santierul si nu exista nici acum detaliile de executie pentru relocarea utilitatilor. „Aici s-au blocat lucrurile si cu cei de la Todini”, a declarat Gheorghe Tuluc, care prevede noi întârzieri ale proiectului.

Sunt nemultumit de constructori. Au tergiversat începerea lucrarilor cu niste documente. Înca nu am temeiuri pentru a rezilia contractul


Ludovic Orban
Ministrul Transporturilor

Mai multe pentru tine:
Zi grea pentru Kate Middleton. După înmormântarea regală de azi, urmează adevăratul test pentru prințesă
Nicușor Dan a informat Parlamentul în legătură cu prezența unor mijloace militare ale SUA pe teritoriul României pentru "protejarea intereselor americane în Orientul Mijlociu"
Bijuteriile alese de Kate Middleton pentru funeraliile Ducesei de Kent au o semnificație sentimentală pentru familia regală
Daciana Sârbu și-a refăcut viața după divorțul de Victor Ponta. Cine este bărbatul care l-a înlocuit pe fostul premier al României?
Transformarea soției lui Lucian Viziru, după ce a fost criticată că arată ca o femeie de 60 de ani. Apariția îndrăzneață a Emei l-a eclipsat pe actor
Rommel a avut noroc: A murit la timp!
Președintele ceh Petr Pavel, aventură pe motocicletă în România. Ce a făcut în vacanță: „Am văzut locuri incredibil de frumoase.” FOTO
Sharon Stone șochează din nou, la trei decenii de la expunerea sexy din „Instinct primar”! Are 67 de ani!
Daciana Sârbu, primele declarații despre noul iubit! Ce a spus despre o nouă căsătorie? „Nu mă ascund, nu mint, sunt liniștită!”
Cu cât s-au scumpit vacanțele românilor de sărbători? Cât a ajuns să coste un Revelion pe Valea Prahovei? Andreea Sandu: „Turismul românesc, sub așteptări”
De ce ar fi fugit, de fapt, fiul lui Ilie Dumitrescu, de la locul accidentului de mașină? Titi Aur: „De frică. S-a gândit că îl salvează tata și avocații”