CFR reduce viteza din lipsă de bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
CFR reduce viteza din lipsă de bani

Jandarmii au alertat ieri toate autorităţile după ce au observat lipsa unor şuruburi la calea ferată. Fără bani şi personal pentru a înlocui buloanele şi traversele lipsă, responsabilii CFR reduc limita de viteză a trenurilor.

După  ce, în repetate rânduri, Poliţia Transporturi Feroviare Satu Mare a reclamat lipsa unor traverse sau şuruburi de pe calea ferată, ieri Jandarmeria Satu Mare a alertat autorităţile cu privire la defecţiunile vizibile la infrastructura feroviară.
„Ieri, după ce un jandarm a observat că lipsesc mai multe şuruburi de pe linia ferată în zona Podului de Fier, au fost alertate toate autorităţile competente pentru luarea măsurilor de prevenire a unor eventuale accidente”, afirmă Cristian Silaghi, purtător de cuvânt al Jandarmeriei.

Rapidul circulă cu viteză de personal

Ceea ce iniţial a părut un atac terorist la căile fertate sau cel puţin un furt de fier vechi s-a dovedit a fi starea actuală jalnică a căilor ferate în judeţul Satu Mare. „Nu este nicio problemă dacă mai lipseşte pe ici-colo câte un bulon, un şurub sau o traversă. Nu este periclitată siguranţa circulaţiei. Noi am redus în primăvară limita de viteză de la 100 de km/oră la 70 şi 50 de km/oră, pentru a fi în limita de siguranţă”, afirmă Anton Cosma, şef de secţie Linii 6 Satu Mare. Veniţi ieri la faţa faţa locului, reprezentanţii Poliţiei Transporturi Feroviare s-au arătat miraţi de sesizarea intempestivă a jandarmilor. „Noi anul trecut am făcut un memoriu către Ministerul Transporturilor cu zeci de poze şi materiale legate de starea proastă a liniilor feroviare. Şi nu aşa că lipsesc două şuruburi, ci şi cu alte deficienţe serioase. Să nu mai vorbim că, de când s-a redus viteza, întârzierile sunt frecvent de câteva zeci de minute“, a afirmat subcomisarul Florin Albulescu.
Sesizările poliţiştilor şi ale jandarmilor rămân însă fără efect, pentru că responsabilii de întreţinere reclamă lipsa fondurilor. „Liniile sunt îmbătrânite. Sunt zeci de ani de când nu s-au făcut refacţii în mare parte din căi. În ultimii cinci ani s-au mai făcut investiţii doar pe circa 14 km. În rest înlocuim cât putem ce se fură sau se deteriorează“, mai spune Anton Cosma.
Muncitorii care se ocupă cu întreţinerea liniilor de cale ferată cunosc cel mai bine starea infrastructurii. „Aici, în Gara Satu Mare, liniile sunt cât de cât bine întreţinute. În rest, lemnul putrezeşte şi şuruburile se pot scoate şi cu mâna“, spune Ghiţă Petrician, şef de echipă revizie.

Mai multe pentru tine:
Cum arată fiica adolescentă a lui Kim Jong Un. Apariția spectaculoasă a lui Kim Ju Ae alături de liderul corean la Beijing, la prima ieșire internațională
Copiii care merg la școală cu ghiozdane goale, manuale lipsă și haine insuficiente: „Pentru mulți rămâne un loc al stresului și rușinii.” Studiul care dezvăluie realitatea cruntă
Aşa arată acum şcoala unde s-a filmat celebra peliculă „Liceenii”. Clădirea liceului „Alexandru Ioan Cuza” din București a rămas doar un schelet de beton
Actorul din „Singur acasă” și-a prezis singur moartea. S-a stins din viață la numai 43 de ani!
ADIO Coiful de la Coțofenești, furat la Muzeul Drents! Olandezii întrerup urmărirea pentru 3 din suspecți
Motivul despărțirii dintre Dan Bittman și Liliana Ștefan, mama celor trei copii ai artistului: „De asta s-a și ajuns unde s-a ajuns”
Satul din România care are un singur locuitor: „Nu a vrut în ruptul capului să plece”
Ce spune Meghan despre momentele Prințului Harry la Londra. E cu ochii pe el, din SUA
Daciana Sârbu și-a refăcut viața după divorțul de Victor Ponta. Cine este bărbatul care l-a înlocuit pe fostul premier al României?
Prințul William a dat cel mai bun răspuns când a fost întrebat dacă fiul Louis este „puțin cam dificil”. Are șapte ani
Comisia Europeană a acceptat solicitarea României de acordare a despăgubirilor pentru fermierii din sectoarele pomicol şi viticol. „Vor beneficia de 11,5 milioane EUR”,