0,01% din utilizatori generează jumătate din conţinutul relevant de pe Twitter

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sunt aproape 200 de milioane de conturi pe Twitter, dar jumătate din mesajele care transced, sunt retransmise şi generează discuţii sunt produse de o elită de 20.000 de superutilizatori.

Un spaţiu cu 200 de milioane de persoane vorbind în acelaşi timp, cum se întâmplă pe Twitter, în care toţi utilizatorii scriu, împart şi parcurg 110 milioane de mesaje pe zi, trebuie să fie un uriaş haos neinteligibil. Totuşi, esenţial în această comunitate nu este ceea ce se emite, mici fragmente de text cu o viaţă utilă de maxim o oră, ci ceea ce se propagă, ce ajunge la cât mai multă lume, ceea ce transcede. Şi pe Twitter, ceea ce se consumă şi se distribuie este răspândit de foarte puţini. O elită de superutilizatori influenţi, 0,01% din total, este responsabilă de jumătate dintre mesajele care se citesc pe reţeaua socială.

Acest grup de abia 20.000 de utilizatori concentrează 50% din atenţia pe Twitter şi este responsabil de punerea în mişcare a unei bune părţi din bulgării de zăpadă de informaţie care se distribuie din tweet în tweet, conform unui studiu realizat de experţii Universităţii Cornell şi ai Yahoo!, care va fi prezentat în conferinţa internaţională World Wide Web, din India, de peste o lună, scrie Publico.

Vedetele sunt urmărite, dar "nebăgate în seamă"

Aceşti utilizatori îşi obţin influenţa graţie particularităţii configuraţiei acestei reţele sociale, care nu necesită şi nu cere reciprocitate. Fiecare internaut alege pe cine urmăreşte, precum cel care îşi alege programele tv pe care le urmăreşte. Şi el, la rândul său, poate fi "ales" de alţii. Noile "tweeturi", mici fragmente de text, de 140 de caractere, apar în timeline-ul utilizatorului pe măsură ce sunt scrise de persoanele pe care a ales să le urmărească. Dacă vreunul din aceste mesaje i se pare interesant, poate să-i dea "retweet", adică să-l republice, emiţându-l din nou pe propriul său canal, pentru a fi văzut de cei care îl urmăresc.

Există două tipuri principale de utilizatori foarte citiţi. Pe de o parte, celebrităţi precum Katy Perry sau Justin Bieber, ale căror tweeturi ajung dintr-o dată la milioane de utilizatori - 5,9 respectiv 7,7 milioane. Pe de altă parte sunt utilizatorii ale căror mesaje se diseminează între mari numere de internauţi graţie interesului conţinutului pe care îl generează, ajungând ca mmesajul lor să ajungă mult dincolo de proprii urmăritori. Aceştia sunt adevăraţii superutilizatori.

Aceştia, pe lângă că au, în medie, mulţi urmăritori, sunt capabili de a introduce mult mai multă informaţie externă pe Twitter, recomandând linkuri inovatoare şi interesante şi etichete (hashtags) care folosesc pentru a defini dezbateri pe un anumit subiect, conform explicaţiilor responsabilului studiului, Shaomei Wu. De aceea, "linkurile introduse de aceşti utilizatori de elită au o mai mare probabilitate de a fi retweetuite spre alţi utilizatori, de aceea informaţia acestor adrese va ajunge mult mai departe", susţine acesta.

Citeşte pe adevarul.es de ce vedetele nu sunt influente pe twitter, când pot să devină totuşi superutilizatori şi de ce presa continuă să dicteze subiectele pe reţelele de socializare.