„Steve Jobs al Taiwanului“ e vinovatul pentru eşecul HTC din ultima vreme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
HTC are câteva telefoane apreciate, dar nu şi succesul scontat. FOTO The Verge
HTC are câteva telefoane apreciate, dar nu şi succesul scontat. FOTO The Verge

HTC încă nu şi-a revenit după pierderile succesive din ultimele luni, după un telefon dedicat Facebook eşuat şi succesul campaniei de marketing cu Robert Downey Jr. mai trebuie aşteptat. Se pare însă că cei mai mulţi oameni dau vina pe directorul companiei, omul care de 10 ani conduce HTC.

HTC a avut un telefon foarte apreciat anul acesta, se numeşte HTC One, şi a ajuns să fie cumpărat în primele luni în 5 milioane. În rest, compania nu a dus-o deloc bine şi profitul a scăzut treptat în fiecare trimestru. Regresul companiei se pare că poartă un singur nume, după cum notează The Verge, şi anume Chou. Peter Chou, directorul HTC, care conduce compania încă din 2003.

Jurnaliştii de la Reuters au vorbit cu mai mulţi oameni din conducere şi conform acestora Chou trece prea uşor peste deciziile departamentului de management. În anumite privinţe, Peter Chou seamănă foarte mult cu Steve Jobs, fondatorul Apple. Este perfecţionist, dă atenţie detaliilor, fapte amintite de Reuters în articol. Chou a trasat, pentru Sensation XL, planurile de design, preţul şi data de lansare cu doar trei luni înainte ca telefonul să iasă pe piaţă. Jobs a acţionat în cazul multor produse de-ale Apple în aceeaşi manieră şi nu a ţinut prea mult cont de ce au spus cei din consiliu.

De asemenea, Chou a cerut mostre de telefoane pe care să le verifice. A testat modul de utilizare, finisajul, îmbinările şi directorul HTC este descris drept un tip obsedat de detalii. Această atitudine a sa a ajutat mult compania la început, dar între timp au ajuns şi celelalte companii la acelaşi nivel, dar Chou n-a grăbit procesul. „Obişnuia să fie un punct forte, dar acum a devenit o vulnerabilitate pe măsură ce nu au o direcţie clară spre încotro se îndreaptă compania“, ar fi afirmat o sursă nemenţionată de Reuters.

HTC a crescut pe piaţă drept furnizor de telefoane pentru diverse companii care îşi puneau marca pe ele. Primul mare succes a fost HTC Diamond, atât prin design, cât şi prin abordarea companiei faţă de Windows Mobile - o interfaţă nouă, fluidă şi uşor de folosit. Între timp, HTC One este marele succes şi mai departe HTC nu pare să mai pregătească ceva, în afara campaniei costisitoare de marketing în care apare „Iron Man“.

Te aşteptăm pe Facebook, pe pagina „Tech Adevărul“. 

Află mai multe despre HTC:

VIDEO/FOTO HTC şi Iron Man, parteneriat pentru smartphone-ul One

Taiwanezii de la HTC ar putea rămâne fără sunetul şi căştile Beats

HTC a reuşit să învingă Samsung: HTC One este „cel mai bun smartphone“

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite