Google a plătit un „mărunţiş” de 22,5 milioane de dolari pentru spionarea utilizatorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Google a urmărit utilizatorii browser-ului Safari.
Google a urmărit utilizatorii browser-ului Safari.

Google a fost de acord să plătească 22,5 milioane de dolari pentru ca FTC (Comisia Federală a Comerţului) din Statele Unite ale Americii să renunţe la acuzaţiile împotriva sa. Gigantul online a fost acuzat că a urmărit utilizatorii browser-ului Safari, deşi nu avea voie. Însă cât înseamnă această sumă pentru Google?

Google câştigă bani din afişarea anunţurilor personalizate, iar pentru a furniza aşa ceva are nevoie de informaţii despre utilizatori. Adică despre preferinţele acestora, despre site-urile vizitate, despre produsele pe care le au sau pe care le vor. Gigantul online obţine astfel de date prin urmărirea utilizatorilor pe Internet, pe baza cookie-urilor. Însă browser-ul Safari interzice acest lucru, iar în 2011 Google a promis că nu va folosi această metodă pentru a vedea cine i-a blocat codul de urmărire, notează „Cult of Mac”.

Însă compania nu s-a ţinut de promisiune şi aici a intervenit FTC care a ameninţat cu proces. Urmarea firească a fost că Google a acceptat să plătească, nefiind vorba de o amendă, ci pur şi simplu a dorit să nu se ajungă la un proces şi să fie nevoit să plătească daune mai mari. Astfel, a fost de acord să ofere 22,5 milioane de dolari pentru a încheia tot cazul.

La prima vedere, suma poate părea mare, dar trebuie privită din perspectiva câştigurilor companiei. Pentru a fi redusă scala, cele 22,5 milioane înseamnă o amendă de 25 de dolari, dar când câştigi 50.000 de dolari pe an. Mai mult, aceste milioane înseamnă o zecime din 1% din veniturile anuale ale companiei. De curând, Google şi-a anunţat suma strânsă în al doilea trimestru. Aceasta se ridică la 12,21 de miliarde.

Pe lângă bani, acest caz a adus şi o veste bună, şi anume că nicio companie, indiferent cât de mare este, nu poate acţiona după propriile reguli. „Acum, urmează să înlăturăm anunţurile bazate pe datele obţinute de la utilizatori, dar menţionăm că n-au fost colectate informaţii personale”, a fost declaraţia unui purtător de cuvânt al Google.

Un cookie este un text special, deseori codificat, trimis de un server unui browser. Acesta este, apoi, trimis înapoi nemodificat de către browser, de fiecare dată când accesează acel server. Cookie-urile sunt folosite pentru autentificare, dar şi pentru urmărirea comportamentului utilizatorilor. Unele site-uri deja au implementat modul de notificare a utilizatori că vor fi monitorizaţi prin această metodă. Este, de asemenea, una dintre cele mai folosite soluţii pentru a oferi anunţuri personalizate, cum face Google.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite