Tinerii care vor să împace şi capra şi varza: FeedSpot ajută restaurantele să îşi recompenseze clienţii fideli

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bogdan Vlad şi Mihai George Crăcan sunt doi tineri pasionaţi de informatică care au creat o platformă menită să ajute restaurantele să-şi fidelizeze clienţii şi, în acelaşi timp, să-i facă fericiţi pe respectivii clienţi.

Platforma FeedSpot a fost dezvoltată în 24 de ore, la un hackathon organizat în primăvară şi contând pentru concursul Innovation Labs, unde  12 echipe de studenţi de la facultăţile tehnice au putut experimenta şi dezvolta o idee de produs cu ajutorul unor mentori cu experienţă din domeniul IT din România.

Echipa din spatele platformei este formată din cinci tineri, studenţi la Universitatea Politehnică din Bucureşti. Ei sunt Bogdan Vlad, Mihai George Crăcan, Ioan Dan Maiorescu, Sabina Achim şi Iulia Paraicu.

 „Adevărul“  a stat de vorbă cu primii doi, pentru a afla de ce platforma FeedSpot a primit „Premiul Publicului“ şi premiul pentru „Cel mai bun prototip“

image

Ce este FeedSpot şi cine are de câştigat?

FeedSpot este o platformă care îşi propune să elimine cardurile de fidelitate şi să adune restaurantele într-o reţea. Restaurantele care se vor înscrie în această reţea vor trebui să ruleze un program special care va permite tipărirea unui cod QR pe bonul fiscal.

„Clientul, dacă îl scanează, obţine un anumit număr de puncte în funcţie de nota de plată. Când acumulează suficiente puncte, poate să beneficieze de diverse promoţii“, explică Bogdan. Fiecare restaurant decide ce vor primi clienţii în schimbul punctelor iar punctele cumulate într-un restaurant nu pot fi folosite într-un altul. „ Noi vrem să ajutăm atât utilizatorii, care pot să câştige şi să acceseze mult mai uşor promoţiile decât în cazul cardurilor de fidelitate,  cât şi restaurantele“, spune Mihai.

Totuşi, ce au restaurantele de câştigat? Tinerii promit să ofere restaurantelor informaţii preţioase şi chiar abilitatea de a prezice comportamentul clienţilor. „Procesul de fidelizare este important pentru fiecare restaurant. Putem oferi diferite statistici – un profil al clientului, feedback şi publicitate“, explică Bogdan. „Oferim o modalitate restaurantelor de a-şi cunoaşte clienţii şi comportamentul lor de cumpărare. Şi, pe baza acţiunilor din trecut, să prezică ce urmează să facă“, îl completează Mihai.

image

Competiţia Innovation Labs a fost una în care partea de business a contat foarte mult iar tinerii au trebuit să descopere metode de a scoate bani de pe urma produsului lor. „Noi aveam experienţă pe partea tehnică. La Innovation Labs am învăţat despre partea de business. Aveam o idee de produs dar ne-am lovit de tot felul de probleme. Mentorii ne întrebau «cum monetizaţi?». Apoi ne-am dat şi noi seama că trebuie să facem nişte bani“, îşi aminteşte Bogdan.

Tinerii antreprenori au găsit, astfel, câteva metode prin care să monetizeze platforma. Banii vor veni de la restaurante, nu de la clienţi.

„Clientul nostru este restaurantul. De la utilizatori nu vrem să luăm bani deocamdată. Vom percepe o sumă periodică în funcţie de cât beneficiu aduce sistemul nostru. Asta aflăm în funcţie de numărul de bonuri scanate. Mai putem face şi publicitate pe site-ul nostru“, explică Bogdan. „ Sau, după o perioadă de timp, putem face pachete de informaţii pe care le putem vinde“, intervine Mihai.

În ce stadiu este platforma şi cum poate fi folosită?

Platforma FeedSpot a fost creată în 24 de ore iar dezvoltarea ei a continuat timp de trei luni. Ea este alcătuită dintre trei elemente: un portal web, aplicaţiile pentru iPhone şi Android şi un software special ce se instalează în restaurante, menit să permită tipărirea codurilor QR de casele de marcat.

În momentul de faţă, sistemul este 95% gata, spun creatorii proiectului. Ei au discutat cu patronii câtorva localuri care s-au declarat foarte încântaţi de acest sistem. De asemenea, sunt în discuţii şi cu nişte firme de gestiune pentru a fi siguri că software-ul lor este compatibil cu toate casele de marcat.

Platforma va fi lansată, „cât de curând“, într-o versiune pentru teste. Ea va fi oferită gratuit restaurantelor interesate pentru a „testa piaţa“. Clienţii vor trebui să-şi facă un cont pe care îl pot folosi atât prin intermediul aplicaţiei, cât şi pe site-ul web al platformei.

innovation labs

Pasiunea pentru informatică se transformă în şansă de antreprenoriat

Mihai şi Bogdan au 21 de ani şi se declară pasionaţi de programare. Mihai are experienţă în web-development şi ştie programare de trei ani. El a mai lucrat la un proiect numit CaptureLeave care le permite firmelor să gestioneze mai bine concediile angajaţilor. Sistemul a fost achiziţionat de o firmă din SUA. A învăţat programare din curiozitate, pentru că voia să ştie ce se află în spatele site-urilor .

Bogdan este iOS developer şi înainte să creeze FeedSpot a mai lucrat la o companie numită Arnia Software, iar în prezent lucrează la iRewind, un startup românesc care a creat vâlvă. Activează în câteva organizaţii, printre care şi IP Workshop. Relaţia lui cu programarea a fost una „sinusoidală“ – când îi plăcea, când nu-i plăcea – până când a ajuns la facultate şi a dat peste un profesor care l-a provocat cu fel de fel de proiecte interesante. Le place informatica pentru că „poţi să creezi un produs şi apoi să vezi că cineva îl foloseşte“.

Vă aşteptăm pe Facebook Tech Adevărul ca să discutăm

Citeşte mai multe despre proiectele participante la Innovation Labs

NextAds: adolescenţii care cred că au soluţia banilor făcuţi uşor pe internet. Fantezie sau realitate?

Se pot face bani pe internet ca simplu utilizator? Aceasta este o întrebare la care probabil mulţi nu au avut răspuns, iar cei care au propus soluţii au părut escroci. Cât de uşor e să faci bani din nimic? O echipă de studenţi din Bucureşti consideră că are răspunsul pozitiv la această întrebare, printr-o platformă de reclame. Utilizatorii fac bani din Share şi prin click-urile prietenilor. E o iluzie? E o realitate?

VIDEO Nevăzătorii vor „citi“ lumea cu smartphone-ul. Aplicaţia dezvoltată de câţiva studenţi de la Politehnică, premiată la Innovation Labs

O echipă de şase studenţi de la Universitatea Politehnică din Bucureşti a creat o aplicaţie care îi ajută pe copiii nevăzători să perceapă lumea din jur.

FOTO Viitorul Mark Zuckerberg de România? Innovation Labs a premiat cele mai bune proiecte ale studenţilor

Pre-acceleratorul pentru studenţi "Innovation Labs" a ajuns la final, iar aseară, la Tech Hub Bucureşti s-au acordat premiile pentru cele mai bune proiecte realizate de studenţi. 11 echipe s-au întrecut trei luni pentru a-şi dezvolta proiectele şi a impresiona antreprenorii din juriu.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite