STUDIU Piaţa de cumpărături online din Europa. Unde se situează România şi cât de rapidă e creşterea comenzilor pe Internet

STUDIU Piaţa de cumpărături online din Europa. Unde se situează România şi cât de rapidă e creşterea comenzilor pe Internet

Cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce o au pieţele din Europa de Est cu o creştere anuală de aproximativ 21%, asta chiar dacă la nivel european se înregistrează o uşoară stagnare comparativ cu anii anteriori.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit lui Jorij Abraham, Managing Director eCommerce Foundation, 75% din tranzactiile online europene sunt realizate în ţările din Europa Centrală şi de Vest, primele poziţii fiind ocupate de Marea Britanie, Franţa, Germania, Spania şi Italia.

Acelaşi trend ascend se resimte şi în dinamica pieţei locale. Potrivit datelor GPeC, valoarea cumpărăturilor realizate de români în mediul online în 2017 va fi cu aproximativ 30% mai mare faţă de 2016.

”În România, estimăm că în anul 2017 piaţa de eCommerce va atinge valoarea de 2,3 - 2,4 miliarde euro, faţă de 1,8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub ţări precum Marea Britanie, Germania sau Franţa, unde valoarea produselor achiziţionate online va depăşi în 2017 suma de 157, 79 şi respectiv 62 miliarde euro. La fel, ţări precum Polonia sau Cehia sunt peste piaţa de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3,9 miliarde euro”, spune Andrei Radu, CEO GPeC.

Piata de eCommerce din România

Care este valoarea medie a coşului de cumpărături

În ţările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coşului de cumpărături se situează la aproximativ 50 euro.

”Pentru anul în curs, observăm că valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut foarte uşor. Nu este însă rău, asta pentru că frecvenţa cumpărăturilor online a crescut. Românii au început să comande online mai des, ori de câte ori au nevoie de un produs nou, ceea ce ne face să credem că piaţa locală este într-o etapă de dezvoltare şi de continuă maturizare”, a completat Andrei Radu.

Categoriile preferate de cumpărătorii online români sunt Electronice şi Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole şi accesorii pentru copii.

Plata online sau ramburs?

Anul 2017 nu a adus schimbări majore în ceea ce priveşte metoda de plată preferată de români, aceştia optând în continuare în procent covârşitor pentru plata ramburs. Cu toate că numărul plăţilor prin cardul bancar creşte, media industriei rămâne, însă, la acelaşi nivel.

Mobile versus Desktop

În România, în medie, traficul înregistrat de pe platformele mobile a depăşit numărul de vizite de pe desktop. De asemenea, tendinţa în cazul magazinelor importante din România este ca, într-un orizont de 3 - 4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online.

Preferinţa pentru vizitele de pe mobil se vede peste tot în lume, însă comparativ cu alte pieţe din regiune, România are anumite caracteristici ce încurajează tot mai mult acest proces precum rapiditatea internetului, alături de apetitul românilor pentru cele mai noi tehnologii. 

citeste totul despre: