La Eindhoven, ca cireşarii
0Din dorinţa de a face economii, giuleştenii au parcurs prima parte a drumului cu o cursă de linie, iar restul cu autocarul.
Rapid joacă la Eindhoven ultimul meci dintr-un sezon de Liga Europa care a început bine, dar s-a terminat prost şi prematur. Pentru că meciul nu mai are nicio importanţă pentru nimeni - olandezii sunt deja calificaţi şi câştigători ai grupei, iar rapidiştii eliminaţi - conducerea giuleştenilor a decis să facă tot posibilul pentru ca această deplasare să fie cât mai ieftină.
Două autocare şi un drum de două ore
Astfel, Pancu şi compania au decolat, ieri, de dimineaţă, la ora 9.00, spre Olanda, cu o cursă de linie, nu cu un charter, aşa cum procedează echipele de fotbal care se respectă şi aşa cum a procedat, spre exemplu, Vasluiul lui Adrian Porumboiu. La check-in, la îmbarcare şi chiar în avion, Răzvan Lucescu şi jucătorii săi au trebuit să-şi facă loc printr-o mulţime de turişti, oameni de afaceri şi suporteri, care mergeau şi ei la Amsterdam. Asta deoarece nu există cursă de linie direct la Eindhoven.
Se mizează pe faptul că au timp de refacere
Ajunşi în capitala Olandei în jurul prânzului, rapidiştii n-au terminat periplul. Pentru a parcurge cei 130 de kilometri dintre Amstedam şi Eindhoven, giuleştenii au închiriat două autocare în care au mai trebuit să stea înfipţi încă două ore.
Rapid a ajuns, în sfârşit, la destinaţie în jurul orei 14.00, după amiază. George Copos a considerat însă că lotul merită acest drum chinuitor, având în vedere că rezultatul partidei oricum nu contează. În plus, după confruntarea cu PSV, ultimul meci oficial al Rapidului e programat tocmai pentru marţi, 20 decembrie, aşa că Pancu şi compania vor avea timp suficient să se refacă după o deplasare obositoare cu autocarul şi avionul.
Olandezii, tot cu rezervele
Cum PSV Eindhoven nu mai poate pierde prima poziţie în grupă, având astfel asigurat accesul în urna favoritelor la tragerea la sorţi a 16-imilor, antrenorul Fred Rutten va folosi şi el meciul de astăzi pentru a experimenta. Astfel, pe lângă Mertens şi Strootman (suspendaţi), alţi titulari obişnuiţi ai lui PSV, printre care suedezii Isaksson şi Toivonen, vor fi menajaţi. În schimb, în primul „11" al batavilor vor apărea tineri necunoscuţi precum nigerianul Ibrahim sau belgianul Ojo.
Antonio şi Herea au fost scoşi pe tarabă
Rapid are nevoie de bani la iarnă pentru a asigura supravieţuirea clubului, dar şi pentru aducerea unui atacant care să întărească ofensiva, un compartiment suferind în acest moment. Pentru asta, giuleştenii trebuie să şi vândă ceva. Iar cei mai căutaţi jucători din lot sunt căpitanul Marcos Antonio şi mijlocaşul Ovidiu Herea. Ambii au fost puşi pe lista de transferuri de conducerea Rapidului, eliberându-se şi documente care le fixează preţul. Astfel, George Copos vrea în schimbul brazilianului de 28 de ani 1,2 milioane de euro, iar Herea e cotat la 1,5 milioane de euro. Oricine plăteşte aceşti bani în pauză dintre tur şi retur îi poate avea pe cei doi jucători care au dus greul la Rapid în ultima perioadă.
Rusia este cea mai probabilă destinaţie
Cazul lui Herea era oricum unul special, jucătorul de 26 de ani având o înţelegere cu George Copos să fie lăsat să plece la prima ofertă, iar Rusia pare cea mai posibilă destinaţie. În ceea ce-l priveşte pe Marcos Antonio, acesta a venit gratis la Rapid în 2010 şi a încercat să plece în fiecare pauză competiţională, dar n-a reuşit din cauza pretenţiilor exagerate ale patronului. Suma fixată acum pentru el pare însă una rezonabilă şi Marcos îşi poate îndeplini visul pentru care a venit în Giuleşti: relansarea în fotbalul european.
Ce au făcut cei doi la Rapid
- Marcos Antonio Liga I: 49 jocuri
Cupa României: 4 jocuri
Liga Europa: 7 jocuri
Goluri: 4
- Ovidiu Herea
Liga I: 125 jocuri
Cupa României: 3 jocuri Liga Europa: 7 jocuri
Goluri: 28