STUDIU Şapte din zece români consultă Internetul înainte de a cumpăra un produs

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Românii consideră că internetul este un instrument util în decizia de a cumpăra un produs FOTO Adevărul
Românii consideră că internetul este un instrument util în decizia de a cumpăra un produs FOTO Adevărul

Şapte din zece români consideră că internetul a devenit un instrument foarte util în decizia de a cumpăra un produs, arată cel mai recent studiu realizat de GfK România. Potrivit aceleiaşi surse, 44% dintre români menţionează că reţelele sociale au devenit o sursă importantă de informaţii pentru a face cele mai bune alegeri de produse.

„Accesarea site-urilor de comparare a preţurilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor şi a recenziilor altor cumpărători, schimbul de informaţii din reţelele sociale, toate acestea sunt activităţi desfăşurate din ce în ce mai mult în vederea luării celei mai bune decizii de cumpărare, care să aducă cea mai mare valoare cumpărătorului”, a explicat Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.

Smartphone-ul, folosit pentru a compara preţuri

În afară de mediul online, treptat se dezvoltă şi alte medii de interacţiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor.

Astfel, smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri (44% dintre deţinătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele şase luni), pentru a căuta informaţii şi recenzii (42%) şi pentru a localiza magazine (42%), dar a început să fie utilizat şi pentru verificarea disponibilităţii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

„Dacă până nu de mult magazinele şi mediile tradiţionale de comunicare erau principalele surse de informare în vederea luării deciziei de cumpărare, în prezent Internetul este utilizat pe scară largă. (...) În acest mediu în care cumpărătorul este mult mai conştient de instrumentele pe care le are la îndemână şi mai implicat în procesul de cumpărare, utilizând tot mai multe pârghii pentru a maximiza valoarea pe care o obţine, devine tot mai dificil pentru producători şi pentru retaileri să păstreze un nivel de loialitate ridicat”, se menţionează în studiu.

Apetitul românilor pentru tablete şi smartphone-uri, în continuă creştere

În România, penetrarea Internetului a crescut constant în ultimii ani, atingând 53% la nivel naţional şi 63% la nivel urban în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani în aprilie 2013.

În acelaşi timp, apetitul românilor pentru tablete şi smartphone-uri este în continuă creştere, smartphone-urile ajungând la o pondere de 25% din totalul pieţei de telefoane mobile în unităţi în 2012, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape cinci ori, arată GfK.

Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populaţia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 şi 45 de ani. Cercetarea a fost desfăşurată online pe un eşantion de 600 de respondenţi.

Smartphone-urile şi tabletele se vând bine în România. Camerele foto, cădere uriaşă faţă de anul trecut

Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a urmat tendinţa din primul trimestru, arătând o creştere de 4,7% în T2 2013 faţă de acelaşi trimestru al lui 2012. Primele şase luni ale anului au adus o creştere de 4,3% faţă de prima jumătate a lui 2012, ajungând la o valoare de 699 milioane de euro.

80% din americanii majori trăiesc din ajutoarele sociale, sunt şomeri sau aproape de limita sărăciei

Toate datele arată că economia Statelor Unite ale Americii îşi revine încet, dar sigur din recesiune, însă populaţia pare a se adânci în criză. Patru din cinci americani depind de ajutoarele sociale, trăiect aproape de limita sărăciei sau nu au locuri de muncă, potrivit unui sondaj realizat de GfK la comanda agenţiei de presă Associated Press.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite