Articol publicitar

Jurnal de bord al unei tinere antreprenor social

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
magazinuldecopaci

Cea mai recentă experienţă pe care o dezvolt este crearea unui magazin online care să aducă în valorile noastre curente obiceiul de a planta un copac.

Am creat "Magazinul de copaci" pentru că îmi doresc să sărbătorim evenimentele frumoase într-un mod trainic; un mod care să păstreze amintirea vie şi să crească de-a lungul timpului în efecte bune, aşa cum cresc copacii în pământ fertil.

Cum ar fi ca în clipa în care ţi se naşte un copil să-i plantezi un stejar? Stejar care este cel mai longeviv copac din România (poate să ajungă şi până la 1200 ani). Iar copilul tău şi copacul să crească împreună? Sau, cum ar fi ca atunci când te îndrăgosteşti să plantezi împreună cu iubitul sau iubita ta un tei? Teiul care pe Eminescu îl inspira să scrie cele mai frumoase şi romantice poezii.

Ideea magazinului are sursa într-o perioadă recentă în care am fost îndrăgostită. Pe atunci îmi doream să avem un secret al nostru, printre multe altele: să plantăm împreună un copacel, despre care să ştim numai noi, să îl îngrijim şi să crească precum sentimentele. O perioadă am lăsat uitării ideea până când, la o cafea cu o colegă, am început să discut cu o colegă de-ale mele din iniţiativa "Plantăm fapte bune în România", de care mă ocup de mai bine de trei ani de zile.  Era o discuţie în care amândouă vorbeam despre copaci, păduri şi cum aveam să atragem şi mai mulţi oameni alături. 

image

Atunci a fost momentul în care am readus la suprafaţă dorinţa veche. Mi-am dat seama că poate fi o ocazie de a ajunge la inimile şi în vieţile foarte multor oameni. O afacere socială prin care oamenii să îşi asocieze momentele fericite din viaţă cu plantarea copacilor. Şi nu orice fel de copaci, ci copaci cu o semnificaţie aparte. Discuţia la cafea a mers atât de departe, eram amândouă atât de încântate de idee încât începusem să înşiruim evenimente sau ocazii în care s-ar potrivi copaceii. Şi semnificaţiile pe care noi le dădeam copăceilor noştri.  

De la idee următorul pas a fost spre teorie de antreprenoriat: mulţumită echipei The HUB Bucharest, am ajuns la un curs numit "60 DAYS CHALLENGE", eveniment în cadrul căruia profesionişti şi antreprenori experimentaţi ne-au pregătit să începem cu dreptul o afacere desprinsă din visurile noastre.

Citește și: Regele pădurii

A urmat apoi perioada în care ne-am apucat de muncă: vizitarea pepinierelor, căutarea copăceilor potriviţi, căutarea unui partener logistic, crearea conţinutului pentru magazinul online, mini studiu de piaţă în comunitatea noastră, "Plantăm fapte bune în România". Până în toamnă eram gata cu aproape tot. Şi pentru că timpul era perfect, ne-am propus să lansăm "Magazinul de copaci" cu o campanie de Crăciun, urmând ca din 2014 să îl dezvoltăm pe restul ocaziilor speciale.

Dacă nu v-aţi decis încă ce faceţi cu bradul de Crăciun, vă invit să intraţi pe www.magazinuldecopaci.ro şi să vă gândiţi la ideea de a cumpăra unul de la noi. După ce acoperim cheltuielile serviciului, ce rămâne va fi virat spre acţiunile noastre de împădurire cu voluntari. Iar voi veţi avea un brăduţ viu, livrat până la uşa voastră, de care vă veţi putea bucura de Crăciun şi pe care apoi l-aţi putea planta şi păstra definitiv.

Aceasta este prima pagina a jurnalului nostru. Vă invit cu mult drag să vă alăturaţi nouă în demersurile de creştere şi protejare a pădurilor. Şi ce ocazie mai bună de a începe lucrul acesta decât de Crăciun?

Despre autor

Andreea Liana Buzea este fondatoarea Asociaţiei EcoAssist din Bucureşti, în cadrul căreia a dezvoltat în 2010 prima ediţie a mişcării sociale "Let’s Do It, România!" - curăţenia ţării într-o singură zi. Începând cu 2011 , ea este fondatorul "Plantăm fapte bune în România" - iniţiativă naţională de împădurire pe bază de voluntariat. Această iniţiativă este programată să se deruleze pe o perioadă de 5 - 7 ani la nivel naţional. "Plantăm fapte bune în România" constă în acţiuni de conştientizare a rolului pădurilor, de împădurire a unor terenuri publice care în prezent nu sunt incluse în fondul forestier cât şi semnalarea tăierilor de păduri pe o aplicaţie online special dedicată. "Magazinul de copaci" este cea mai recentă componentă dezvoltată în cadrul iniţiativei de împădurire, al cărei scop este să ajungă în cât mai multe momente fericite din viaţa voluntarilor sau susţinătorilor pădurilor şi să crească ataşamentul faţă de copaci şi de păduri.

magazinuldecopaci2
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite