Patru avantaje de business pentru companiile care reciclează

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă ai un business care pune pe piaţă foarte multe produse ambalate şi te întrebi cum ai putea să faci din acele ambalaje un avantaj pentru produsul tău, iată mai jos cinci idei despre cum anume reciclarea este avantajoasă pentru business.

În general, perioada de viaţă a unui ambalaj este foarte scurtă, multe dintre acestea transformându-se în deşeuri care poluează mediul înconjurător. Pentru că obligarea cetăţenilor să plătească pentru ambalajele folosite ar fi fost un efort mult prea mare din partea Uniunii Europene, aceasta a introdus responsabilitatea producătorului care pune produsul ambalat pe piaţă în aşa fel încât producătorul este obligat să se ocupe de reciclarea acestuia.

Respectarea legii/ avantaj reputaţional

Conform Legii 211/2011, art. 14 alin. 1, în România trebuie colectate separat deşeurile precum: hârtie, metal, plastic şi sticlă. În caz contrar, nerespectarea acestor dispoziţii, poate duce la sancţiuni. Amenda pentru persoanele juridice este de la 20.000 până la 40.000 de lei. 

Conform acestei legi, producătorul poate acţiona în două moduri: se poate ocupa singur de reciclare şi poate colecta ambalajele produselor proprii. De cele mai multe ori producătorii au dificultăţi în a realiza această activitate pentru că produsul lor este răspândit pe o arie geografică foarte mare. A doua posibilitate pentru producător este să transfere îndeplinirea acestor obligaţii către un operator economic autorizat cum este Intersemat sau EcoRom Ambalaje care poate prelua responsabilitatea producătorului şi poate emite un certificat doveditor de reciclare a cantităţii de deşeuri aferente produselor puse pe piaţă de către respectivul agent economic.

La nivel global obiectivul general privind reciclarea deşeurilor din ambalaje este de 60% din cantitatea de ambalaje puse pe piaţă.

Unii producători scapă de responsabilitate

Nu toţi producătorii sunt responsabili pentru ambalajele puse pe piaţă. De exemplu o fabrică ce produce cutii de pantofi nu va fi responsabilă pentru acele cutii. Responsabilitatea îi aparţine oricărei firme de pantofi care vinde pantofi în cutiile respective.

Mii de lei economisite pentru cei care reciclează

Un operator economic, responsabil pentru ambalajele sale, are trei posibilităţi de a respecta această obligaţie: se poate ocupa singur de reciclarea ambalajelor, ceea ce generează costuri foarte mari în companie, poate apela la o companie care preia această responsabilitate având costuri de maximum 160 de lei/tonă la cel mai scump operator din piaţă pentru cel mai scump material (aluminiu) sau poate plăti statului român o taxă de 2000 de lei pe tonă.

Cea mai avantajoasă opţiune este, în mod clar, aceea de a încredinţa acest serviciu unei companii care poate prelua responsabilitatea. Însă în acest caz producătorul trebuie să ştie că nu este absolvit de responsabilitate 100%. Dacă operatorul autorizat nu şi-a îndeplinit obligaţia, statul se va îndrepta împotriva producătorului prima data, acesta putând ulterior să acţioneze în instanţă compania care a preluat responsabilitatea.

Eficientizarea activităţii

În industrii precum retail-ul, unde se generează foarte multe ambalaje, putem vorbi chiar de eficientizarea activităţii unui agent commercial întrucât acesta îşi poate vinde deşeurile şi poate obţine venituri suplimentare.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite