Analiză: şapte soluţii pentru o şcoală corectă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Analiză: şapte soluţii pentru o şcoală corectă
Analiză: şapte soluţii pentru o şcoală corectă

Noua lege a Educaţiei ar fi trebuit să le dea posibilitatea părinţilor să-i controleze pe profesori. „Manifestul pentru o şcoală corectă“ publicat ieri de „Adevărul“ a stârnit interesul părinţilor şi al experţilor în educaţie care au venit cu soluţii. Scrie despre neregulile pe care le întâlneşti în şcolile româneşti pe scoala@adevarul.ro.

Sensibilizaţi de iniţiativa ziarului „Adevărul”, părinţii au făcut mai multe propuneri care să schimbe radical sistemul de educaţie. 

Citiţi şi:

1 Părinţii să participe la evaluarea dascălilor. „Dacă un cadru didactic nu-şi face meseria, să poţi să-i desfaci contractul de muncă. Nu ne doream o titularizare pe post, pentru că odată titularizat pe post nu mai poţi să-i mai faci mare lucru profesorului. Ar trebui ca, în urma evaluării, să poţi renunţa uşor la profesorii care
nu-şi fac datoria”, spune Mihaela Gună, preşedinta Federaţiei Asociaţiilor Naţionale de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar. 

2 Meditaţii gratuite după program. Reprezentanta părinţilor mai spune că ar fi bine ca profesorii să aibă un număr de ore la dispoziţie şi în cazul în care nu reuşesc să predea totul la clasă să le folosească pentru elevi, dar gratuit.

3 Şcolile să-şi aleagă direct profesorii. Florin Colceag, directorul Asociaţiei Edugate, arată că, la noi, nu funcţionează mecanismele calităţii educaţiei. „Toate problemele legate de meditaţii şi de cursurile predate de profesori îşi au rădăcina în faptul că şcolile nu au autonomie asupra calităţii. Ele nu-şi pot alege direct profesorii. Titularul rămâne la catedră chiar dacă nu performează. Dar pot exista suplinitori mai bine pregătiţi care nu au acces în sistem“, susţine Colceag.

4 Părinţii să aibă controlul banilor daţi la şcoală. Florin Colceag consideră că fondul şcolii e o problemă minoră, pentru că finanţarea poate veni şi din alte surse. „Problema este că părinţii nu-şi pot controla banii. Ei plătesc banii de impozit şi, implicit, plătesc şi şcoala, dar nu au un feedback al banilor. Ceea ce s-a făcut până acum nu a fost în interesul părinţilor şi nici al elevilor“, precizează Florin Colceag.

5
Programă aerisită pentru elevi. În urma „Manifestului” publicat ieri de „Adevărul”, la Cluj-Napoca, comunitatea online a părinţilor clujeni analizează posibilitatea de a se alătura iniţiativei ziarului „Adevărul“. Unul dintre fondatorii comunităţii, Mircea Ignat, spune că personal este de acord cu o bună parte din cerinţele elevilor şi părinţilor publicate în „Manifest”. Părintele unui copil de opt ani, Mircea Ignat mai crede că programa este mult prea încărcată pentru elevi, care îşi pierd concentrarea datorită volumului prea mare de informaţii pe care trebuie să le înveţe.

6 Cadouri simbolice pentru profesori. Referitor la cadourile făcute profesorilor, Mircea Ignat dă ca exemplu şcolile private, unde se fac cadouri cel mult simbolice.

7 Siguranţă mai mare pentru elevi. Un alt părinte, Gelu Ilea, al cărui copil este în clasa I la Liceul teoretic „Nicolae Bălcescu” din Cluj-Napoca, crede că un aspect ce ar trebui îmbunătăţit în şcoli ar fi siguranţa elevilor. Gelu Ilea a auzit de noile butoane de panică montate în şcolile clujene, însă crede că profesorii şi agenţii de securitate ar trebui să îi supravegheze mai bine pe elevi.

Opinii postate pe www.adevarul.ro

S-a ajuns prea departe
Te întrebi dacă e bine să îţi mai trimiţi copilul la şcoală sau nu. Eu sunt cercetător principal în istorie, la ce Doamne iartă-mă mi-au trebuit zece ani de matematică, din care nu am folosit niciodată mai mult de nivelul clasei a V-a? În schimb, muzică, istoria artei, filosofie serioasă, istoria literaturii sau literatură universală. La ce bun toate tâmpeniile pe care nu le foloseşti niciodată în viaţă? Le faci doar ca să ia salariu profesorul şi să nu fie şomer. ( Emanuel Petac)

Jumătatea goală a paharului
De ce trebuie tot timpul să se publice numai o parte de adevăr în „adevăratul” dumnvoastră ziar? Eu sunt profesoară în mediul rural şi nimeni nu m-a întrebat, din părinţi sau mass-media, dacă naveta sau drumurile bătute pe jos prin praf vara, noroi toamna şi zăpadă iarna, îmi sunt măcar apreciate, ca să nu zic decontate. Pentru a ajunge în localitatea unde predau pierd trei ore şi plătesc 14 lei zilnic din buzunarul meu, ca să elimin acest prost „obicei”. Şi dacă ar face la fel şi colegii mei, copiii ar rămâne fără profesor. (Mirela)

De ce nu se eliberează chitanţă?!
Am avut ghinionul ca fiul meu să înveţe la Şcoala 195. În permanenţă, an de an, trimestru de trimestru, ni se cer bani, din ce în ce mai mulţi bani. NU am primit chitanţă pentru banii daţi pentru aşa-numitul “after school”, nici pentru fondul şcolii, fondul clasei, pentru plata paznicului, pentru uniforma obligatorie. Unde se duc toate aceste sume? (Elena)

Tezele naţionale, o catastrofă
Probabil aţi văzut în ce hal au fost organizate tezele naţionale. Dacă nu făceai cu profesorul de la clasă la meditaţie, sigur luai notă mică la teză pentru că acelaşi profesor corecta. Asta, probabil, a fost cea mai mare porcărie organizată vreodată în educaţia românească. Mii de copii nedreptăţiţi. Nu cred să fi existat în toată ţara asta un profesor corect. Şi ce vreţi să înveţe copiii noştri. Cât de corupţi să fie? Nu, mulţumesc. Mai bine emigrăm cu toţii şi lăsăm ţara asta cu sistemul ei cu tot. (Valeria)

Modelul japonez
Fetiţa mea are 7 ani şi este în clasa I la o şcoală de stat din Japonia. Învaţă de la ora 8.00 dimineaţa până la ora 15.00, iar de la ora 17.00 până la 19.00 are ore suplimentare. Înainte să doarmă face temele pentru ziua următoare. Locuiesc de 10 ani în acest cartier şi nu am văzut în cursul săptămânii un copil să se joace. ( Doina Vrabie)

image
Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite