Administraţia Capitalei are o tradiţie de a implementa prost aproape orice proiect de infrastructură. Faptul că trăim în cel mai congestionat oraş al Uniunii Europene este un rezultat al acestei tradiţii. De aceea, în urmă cu câteva luni am trimis o petiţie către Primăria Capitalei oferindu-mă să ajut (gratuit) la realizarea acestor benzi, atât cât mă pricep. Am bănuit atunci că vor fi repetate greşelile făcute pe vremea lui oprescu, când au realizat „banda RATB” din faţa spitalului Municipal.Atunci am făcut această promisiune:
(...) garantez că mă voi ocupa personal de strângerea de semnături pentru organizarea unui referendum de demitere a doamnei primar Firea imediat după ce primul om îşi va pierde viaţa din cauza aplicării defectuoase a benzilor RATB.

Primul accident

Să începem cu vestea proastă: deja a avut loc primul accident provocat de incompetenţa celor care au avizat şi realizat bucăţile de benzi RATB în acest mod. Îmi doresc ca persoana accidentată să îşi revină şi acesta să fie cel mai grav accident provocat de acest experiment nereuşit. Iar lucrările făcute până acum trebuie desfiinţate urgent. Pentru că dacă vor insista în prostie, cu siguranţă vor muri oameni.

Totuşi, dacă ne luam după ce spune mâna dreaptă a doamnei Firea, vieţile bucureştenilor chiar nu sunt importante pentru actuala administraţie.

Primăria vs. Codul Rutier

Dacă aţi auzit azi comunicatul Primăriei şi aţi crezut că benzile au fost desfiinţate pentru că aşa a dispus doamnă primar, ar fi bine să mai citiţi Codul Rutier. Nu a fost desfiinţat nimic! Pentru că semnalizarea rutieră nu se desfiinţează prin comunicate de presă!

Ceea ce trebuie să reţineţi este faptul că indicatoarele şi marcajele există şi produc efecte! Altfel spus, orice accident provocat pe respectivele sectoare de drum vor fi analizate din perspectiva semnalizării existente la faţa locului nu după cum spune doamna Firea în comunicate de presă. 

Zero comunicare, rezultate pe măsură

Am criticat şi voi critica tot timpul administraţiile care nu-şi informează şi consultă cetăţenii despre proiectele care le influenţează viaţa. Administraţia Firea este de departe mai opacă decât administraţia oprescu. De aceea, eşecul benzilor RATB din Băneasa era previzibil. Nu a existat nicio informare despre avantajele pe care le au cetăţenii. Cu toate că multe asociaţii şi-au oferit sprijinul de a ajuta, Primăria a refuzat expertiza acestora.

Există persoane care cred că de fapt asta şi-a dorit doamna Firea: să compromită ideea benzilor RATB. Nu pot să-i contrazic.

Expertiza vieneză

Să ne reamintim că doamna primar a fost în Viena pentru a învăţa de la administraţia capitalei Austriei. Ei bine, în Viena n-o să vedeţi nicăieri benzi dedicate transportului public care să arate la fel ca astea din Bucureşti. Acesta este şi motivul pentru care ale lor sunt funcţionale.

Aş vrea să invit persoanele responsabile din Primăria Capitalei şi Poliţie să identificăm diferenţele majore dintre benzile RATB din Bucureşti şi cele realizate în Viena. Cine mai e interesat de o vizită la Viena?

Marian Ivan
Membru fondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut!

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR