Suceava: Mâncare stricată la firmele de catering
0Inspectorii OPC au aplicat amenzi de peste 19.000 de lei după ce au controlat 19 firme care fac livrări la domiciliu. Principalele abateri au fost folosirea de alimente cu termenul de garanţie expirat, nerespectarea orelor de livrare şi schimbarea meniului comandat.
Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) au controlat 19 unităţi de profil din oraş, în luna septembrie, şi au aplicat amenzi de peste 19.000 de lei.
Cel mai grav a fost faptul că, printre alimentele folosite la prepararea mâncării, s-au găsit produse alterate. De asemenea, s-au găsit lăzi cu suc şi bere care aveau termenul de garanţie depăşit.
Fără preţ şi gramaj
„Lipsesc informaţiile de pe pliantele publicitare: preţuri, gramaje. Apare scris, de exemplu, pizza mare, mijlocie sau mică, fără a se preciza gramajul, sau porţie mare/porţie mică, fără alte detalii“, a precizat Elena Oanea, director coordonator adjunct la CJPC Suceava.
În plus, maşinile folosite pentru transportul produselor alimentare nu aveau aviz sanitar. Totodată, sucevenii s-au mai plâns că nu erau informaţi în cât timp ajunge mâncarea comandată, iar în unele cazuri pachetele conţineau altceva decât ce au cerut. „Am comandat de mai multe ori şi pizza şi, uneori, aluatul era crud. Alteori am păţit să comand o pizza mare şi mi-au adus una mijlocie. De atunci fac tot posibilul ori să gătesc acasă ori să mă duc la restaurant să iau masa“, a spus Andreea Teodorovici, studentă.
„Am primit altă prăjitură decât cea comandată“
Acelaşi lucru l-a păţit şi Mihaela Atodiresei, economistă, abonată în general la firmele de catering.
„Eram la serviciu şi am comandat de la o un restaurant o prăjitură tiramisu. Mi-au adus altă prăjitură. I-am sunat înapoi şi mi-au replicat că nu aveau prăjitura care am comandat-o eu şi din acest motiv mi-au trimis alta. Până la urmă am mâncat-o pe aia. Ce mai puteam să fac?“, a povestit Mihaela Atodireresei. Sunt însă şi suceveni care n-au avut probleme cu firmele de catering şi nu renunţă la acest obicei.
„De trei ani îmi comand mâncare la birou pentru că nu am timp să merg în oraş. Nu mi-au încurcat niciodată comanda şi nici nu am simţit vreodată vreun gust dubios la mâncare. Singurul lucru pe care l-aş reproşa este că nu-i caldă întotdeauna“, a spus Liviu Onoiu, funcţionar bancar.