Ploieşti: Ciprian Pavelescu, singurul ploieştean campion pe circuit

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După doi ani de la obţinerea permisului moto, Ciprian a participat la primul său circuit auto unde a câştigat premiul pentru cel mai bun începător.

Prima sa ieşire cu motocicleta a fost în 2006, la o plimbare cu prietenii la Slănic, cu o săptămână înainte să dea examenul pentru permis. „A fost o inconştienţă din partea mea să merg atunci pe stradă. Îmi era foarte frică şi mergeam cu 50 km / oră. Mă claxonau toate maşinile. Când am atins 90 km/  oră credeam că îmi iau zborul”, povesteşte Ciprian.

Cel mai bun debutant
A obţinut permisul, iar în martie 2007 a debutat pe circuitul de la Serres din Grecia unde a obţinut premiul pentru cel mai bun începător. Prima motocicletă a lui Ciprian a fost un model mai vechi, Honda CBR 600 F3. În aprilie 2007 şi-a luat o nouă motocicletă cu care a obţinut locurile doi şi trei la cursa de debutanţi, Cargus Cup. Singurele antrenamente pe care Ciprian le făcea erau pe circuitul de karting Pipera-Tunari, unde se ducea în fiecare weekend.

„Cel care m-a ajutat foarte mult să îmi dezvolt abilităţile tehnice a fost Oresti Marmara, fost pilot şi preşedinte al unui club sportiv din Bucureşti. Acesta mi-a arătat tot ce ţine de abordarea virajelor, frânarea şi accelerarea la ieşirea din viraj”, spune tânărul.

Competiţii internaţionale
În septembrie 2007, la un an după ce s-a urcat pentru prima dată pe o motocicletă, a obţinut locul patru la clasa avansaţi.

În 2008, datorită rezultatelor bune pe care le-a obţinut a semnat contractul cu echipa Intermotorcycle Honda Racing pentru a participa la campionatul RomanianSuperBike şi la Campionatul Naţional Individual de Viteză pe Circuit. În 2008, participă la circuitul de curse auto Hungaroring, unde obţine locul III. Aceeaşi poziţie a ocupat-o şi la Plevna, în Bulgaria, de asemenea la prima intrare pe acel circuit.

Două accidente în trei ani
Ciprian a avut şi două accidente până acum, cel mai grav fiind la antrenamentele de la Serres. „Condusesem aproape 9-10 ore şi după aceea, de dimineaţă am intrat direct la antrenamente. Eram obosit şi am făcut o greşeală de începător. Într-un viraj la stânga, m-am uitat în spate. M-am ales cu clavicula ruptă, contuzii la şold şi o entorsă la gleznă”, îşi aminteşte Ciprian. O lună şi jumătate nu s-a mai putu urcaa pe motocicletă.

Vrea în top 10 la campionatul Alpe-Adria
Ciprian îşi doreşte să ajungă anul viitor să participe la campionatul Est European, Alpe-Adria şi să se claseze în primii zece. Pentru a reuşi această performanţă, Ciprian are nevoie de sponsori.  O singură etapă a unui circuit auto în costă aproximativ 1.000 de euro.

ÎNTREBĂRI ŞI RĂSPUNSURI 

Mergi cu motocicleta şi pe stradă?
C.P.: Nu merg pe stradă, decât foarte rar. În general, motocicleta stă în garaj.

Ce sfat le dai celor care sunt pasionaţi de motociclete şi vor să participe la circuite internaţionale?
C.P.: Aceştia ar trebui să îşi ia o motocicletă de maxim 600 centimetri cubi şi să urmeze cursurile de pilotaj de la Tunari, pentru că acolo învaţă toate tehnicile de care au nevoie.

Ai emoţii înainte de concursuri?
C.P.: Da, la fiecare cursă am aceleaşi emoţii. Acum am rămas şi cu o oarecare frică din cauza accidentelor pe care le-am avut, însă încerc să mă concentrez şi să fiu atent. Oricum, la motocicletă nu aş renunţa.

CE-I PLACE
"Îmi place să merg în aer liber, la munte şi să mă antrenez făcând exerciţii fizice, jogging şi mergând cu bicicleta".

CE NU-I PLACE
"Nu-mi place să fiu minţit şi vorbit pe la spate. Prefer ca cei de lângă mine să îmi spună în faţă dacă au ceva de spus".

PROFIL

Născut
04.09.1982, Ploieşti

Studii
Facultatea de Inginerie Mecanică şi Electrică – Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti

Profesie
inginer

Familie
este singur la părinţi

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite