Marea promisiune a Guvernului Ponta pentru Argeş: Sibiu-Piteşti. Până la sfârşitul lunii noiembrie - începutul lui decembrie, Master-planul ar trebui să devină program operaţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Victor Ponta le-a dat reprezentanţilor Dacia asigurări că tronsonul Piteşti – Sibiu va fi prins în Programul Operaţional de Transport care va fi votat de guvern la finele acestui an ca autostradă
Victor Ponta le-a dat reprezentanţilor Dacia asigurări că tronsonul Piteşti – Sibiu va fi prins în Programul Operaţional de Transport care va fi votat de guvern la finele acestui an ca autostradă

În an electoral, premierul Victor Ponta le-a promis producătorilor de automobile de la Mioveni că va susţine construcţia „autostrăzii“ Sibiu-Piteşti, pentru ca, ulterior, Ministerul Transporturilor să arate, într-un document-cheie, că tronsonul se califică doar ca drum expres. Şi pentru că alegerile băteau la uşă, iar contrazicierile nu dădeau bine, Ioan Rus a spus că va fi executată în două faze: mai întâi drum expres şi apoi autostrada.

Prima tensiune după marea promisiune a lui Victor Ponta  s-a produs când au ieşit la ivaelă detaliile Master-planului General de Transport, documentul-cheie în baza căruia România va primi fonduri europene pentru infrastructură, potrivit căruia tronsonul Sibiu-Piteşti va fi un drum expres, nu o autostradă.

Ponta a promis, Rus a dezminţit, pentru ca în final să se ajungă la un compromis

Verdictul a picat cum nu se poate mai prost pentru Argeş, fiind anunţat la scurt timp după ce premierul Victor Ponta şi-a repetat promisiunea către producătorii de automobile Dacia că tronsonul Sibiu-Piteşti va fi o autostradă, promisiune făcută chiar la aniversarea a 15 ani de la privatizarea Dacia, în octombrie anul curent: „Am susţinut şi vă asigur că voi susţine, indiferent de poziţia pe care o voi avea în statul român, construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, care se va face, indiferent de zvonuri, pentru că înţelegem că este vitală pentru competitivitatea uzinei din România şi pentru că este o datorie a statului român de a fi partener pentru marii investitori“. A doua zi dimineaţa, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a explicat la prezentarea  Master- planului General de Transport că „Piteşti-Sibiu, se califică la regim de drum expres, dacă calculăm din punct de vedere economic, dar şi având în vedere că Sibiu-Făgăraş-Braşov şi tot ce înseamnă Valea Prahovei-Ploieşti-Bucureşti se califică la regim de autostradă, din cauza faptului că se canibalizează una pe alta şi din cauză că Sibiu-Braşov-Ploieşti-Bucureşti este disponibilă pentru peste două milioane de persoane plus o activitate economică masivă existentă din Bucureşti până în Sibiu. Iar Sibiu-Piteşti se califică la regim de drum expres pentru că se adresează unui număr de peste un milion de locuitori şi o activitate economică deosebită în zonă“

 Schimbarea  i-a revoltat pe reprezentanţii Dacia, iar ministrul Ioan Rus a simţit nevoia să  vină în Argeş pentru a mai calma spiritele.

La întâlnirea cu sindicaliştii şi conducerea uzinei Dacia din Mioveni, Ioan Rus a anunţat că, după încheierea dezbaterilor pe marginea Master Planului, ruta Piteşti-Sibiu, prevăzută, la momentul respectiv, ca drum expres, va fi prezentată UE,  în documentul final, ca şi autostradă, realizabilă în două etape. "În acest moment, se desfăşoară dezbateri publice pe acest document strategic, în care sunt relevate toate problemele şi soluţiile legate de infrastructură. În urma dezbaterilor cu reprezentanţii din Argeş şi cu reprezentanţii AECOM, precum şi după discuţiile cu sindicatele de la Uzină, am ajuns la concluzia ca AECOM să accepte ca Piteşti - Sibiu să fie trecută în master-plan şi în planul operaţional ca autostradă executată în 2 faze: drum expres şi apoi autostradă", a precizat Ioan Rus.

 Dacă vom avea creştere economică….

 Ministrul a mai anunţat, în timpul aceleiaşi vizite, că studiul de fezabilitate şi exproprierile se  vor face ca pentru autostradă.

 “Dacă vom avea creştere economică importantă la anul, poate facem direct chiar autostradă. Studiul de fezabilitate şi proiectarea se  vor face pentru autostradă. (...). La nivelul circulaţiei de acum, câţiva ani ne-ar satisface, ne-ar rezolva problema de acum, iar ea, fiind trecută ca autostradă, în etapa a doua se transformă în autostradă", a explicat, la Piteşti, Ioan Rus, precizând că drumul expres va fi gata până pe 1 decembrie 2018, după care se va trece la realizarea autostrăzii. "Dacă vom fi extrem de bine organizaţi, cred că 2020 este o dată fezabilă. În 2018, la final, am putea să avem parţial finalizat ", a afirmat ministrul Transporturilor, explicând că termenele precise pentru proiectele care vor fi incluse în Master-Planul de Transport vor putea fi cunoscute doar spre sfârşitul acestui an, după ce forma finală a documentului va fi aprobată de Guvern.

Până la sfârşitul acestei luni, Master-planul ar fi trebuit să devină program operaţional

Promisiunile lui Ioan Rus, reconfirmate în aceeaşi săptămână  de Victor Ponta, anunţau mişcări rapide până la sfârşitul lui 2014.

"La sfârşitul lunii noiembrie, master-planul acesta se transformă în program operaţional. Atunci vom stabili termenele, fără acest document nu avem finanţare (...). Prioritizarea acestui document se va face la sfârşitul acestui an, prin hotărâre de Guvern sau, sunt propuneri din partea unor colegi… Adică să trimitem Parlamentului un proiect de lege privind infrastructura din România, ca să ne ţinem de ea, să nu o mai tot modificăm", a mai adăugat ministrul. 

Ulterior, şeful Guvernului, Victor Ponta, a precizat că Programul de transport va fi aprobat în noiembrie sau „cel mai târziu“ în luna decembrie a acestui an

 Promisiuni frumoase, care au liniştit apele în campania electorală. Doar că alegerile s-au dus, noiembrie e pe sfârşite, iar de programul operaţional nu prea s-a mai auzit. Dar, cum speranţa moare ultima, poate decembrie chiar va aduce concretizarea promisiunilor electorale măcar la faza de aprobare a programului.



 

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite