Viitorul Aeroportului Oradea este în aer, iar consilierii județeni dezgroapă ideea mutării

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consilierii județeni vor să plătească terți, ca să afle care este oportunitatea concesionării, propuse de către conducerea aeroportului. Fără o finanțare certă, în prag de aderare la Spațiul Schengen, unii consilieri dezgroapă ideea mutării aeroportului într-o altă localitate. Pe terenul din zona aeroportului se cere în momentul de față până la 120 de euro pe mp.

Viitorul Aeroportului din Oradea este în aer. Consilierii județeni ar fi trebuit să voteze concesionarea lucrărilor de reabilitare, operare și întreținere a aeroportului orădean, astfel încât toate riscurile unei investiții neprofitabile să fie preluate de către concesionar. În loc să fructifice ultimele luni de dinaintea aderării României la Spațiul Schengen, care va avea loc în primăvara lui 2011, consilierii județeni au dezgropat însă idei vechi de mai mulți ani, precum cea de a muta aeroportul. În cele din urmă, s-au decis să facă un nou studiu de oportunitate, dar de această dată să fie realizat de către o firmă specializată, din exterior. „Trebuie să fie o firmă care are și relații externe, care să nu fie numită de Consiliul Județean", a spus în această dimineață Gheorghe Pasc, directorul general al Aeroportului Oradea. Acesta nu știe cât costă un astfel de studiu, dar este ferm convins că, „tot la concesionare se va ajunge".

Nebuloasă

Conducerea aeroportului a subliniat că, la momentul actual, nu există o sursă certă de bani pentru realizarea obiectivelor de dezvoltare şi modernizare ale Aeroportului Oradea. „Nu știm dacă vom putea accesa surse de finanţare prin Programul Operațional Sectorial de Transport. Pentru noul terminal nu se pune problema, nefiind eligibil la finanţare prin acest program", a arătat Viorel Băican, șef birou Investiții și Achiziții Publice la Aeroportul Oradea. Între timp aeroportul pierde banii care ar putea veni de la turiștii străini atrași de Băile Felix și 1 Mai, fiindcă avioanele mari nu pot opera în infrastructura actuală.

Investiție nerentabilă

Decizia amânării luării unei hotărâri a venit deși se știe că primul aeroport din zona de Nord-Vest care va asigura condiţii de operare aeronavelor de capacitate medie, atât din punct de vedere al pistei cât şi al terminalului, va fi cel care va câştiga traficul pe această zonă. Analiza comisiei de coordonare și supervizare, formată din reprezentanți ai CJ Bihor și ai Aeroportului Oradea, a arătat faptul că, în condiţiile unei achiziţii clasice de lucrări de către Consiliul Judeţean Bihor, investiţia nu este rentabilă.

Teren valoros

Potrivit consilierului financiar Dacian Palladi, în zona amplasamentului actual al AO, pe metrul pătrat de teren se cere între 70 și 120 de euro.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite