Violențe pe mijoacele de transport în comun, înregistrate în ultimii ani
0Controlorii Regiei Autonome de Transport Local Oradea au căzut și ei victime unor agresori, în ultimii ani. Adevărul de Seară vă prezintă câteva cazuri în care călători prinși fără legitimații de călătorie au agresat controlorii, șoferii și vatmanii.
Cel mai recent caz s-a petrecut la 11 martie 2011 când un vatman a fost agresat de un călător nemulţumit că înainte de a intra în staţia Pod CFR, vatmanul a redus viteza tramvaiului. "Călătorul, după ce a urcat în tramvai, s-a dus să-i transmită nemulţumirea adresându-i în acelaşi timp injurii. Vatmanul l-a rugat să se calmeze însă acesta l-a lovit cu pumnul în faţă. A fost solicitată intervenţia unui echipaj de poliţie care l-au reţinut pe agresor. După o jumătate de oră, pe traseu fiind, vatmanul a acuzat ameţeli şi tulburări de vedere. Un membru al echipei de intervenţie OTL SA a preluat vagonul de la Casa de Cultură pentru a-l retrage în depou, iar vatmanul a fost dus de urgenţă la spital, unde a fost internat pe secţia de neurologie", a transmis Carmen Tocuț, purtătorul de cuvânt al Regiei Autonome de Transport Local Oradea.
Un alt incident a avut loc la 30 decembrie 2010, pe autobuzul de pe linia 14. În stația Penny Market, echipa de control OTL a fost agresată de un călător care nu avea tichet de călătorie valabil. "În staţie, echipa l-a reţinut pentru a-l legitima, însă călătorul a devenit din ce în ce mai violent lovind şi aducând injurii controlorilor, refuzând legitimarea. Pentru că avea asupra sa o pungă pe care o agita ameninţător a atras atenţia unuia dintre controlori, care la o observaţie mai atentă a sesizat că, în fapt, acesta ţinea mascat de pungă mânerul unui cuţit", se arată într-un comunicat OTL.
La 6 septembrie 2009, șoferul autobuzului de pe linia 16, la stația cap de linie Romeur, a fost agresat de un călător care l-a lovit în față pe conducătorul auto, supărat fiind că în urmă cu câteva zile a fost coborât din mijlocul de transport în comun deoarece se afla în stare de ebrietate și a deranjat călătorii. "Angajatul O.T.L. - S.A. nu a ripostat agresiunii venite din partea cetăţeanului în cauză, însă a solicitat ajutorul organelor de poliţie care au preluat cazul, conducătorul auto continuând să lucreze pe traseu până la terminarea programului", a anunțat OTL la vremea respectivă.
Șofer de autobuz ameințat cu arma
Un alt incident a avut loc la 20 mai 2009. Un șofer de pe linia autobuzului 14 a fost amenințat cu o armă de un șofer. "În dreptul universităţii, înaintea staţiei de autobuz pe sensul de mers înspre Cimitirul Municipal, şoferul unui autoturism marca BMW staţiona cu motorul oprit conversând cu o persoanã aflată pe aleea de pe marginea şoselei. Pentru că traficul aglomerat pe ambele sensuri nu i-a permis şoferului de autobuz să facă manevre pentru a-l depăşi, acesta l-a atenţionat pe soferul BMW-ului, claxonându-l. Supărat că a fost intererupt din conversaţie, a demarat îndreptându-se spre capătul liniei, unde l-a aşteptat pe soferul autobuzului pentru a-i cere socoteală. Odată ajuns la capăt de stație, şoferul a a fost ameninţat cu un pistol, înjurat şi lovit cu picioarele de şoferul BMW-ului, după care acesta s-a făcut nevăzut",se arată într-un comunicat al regiei de transport. Agresorul a fost prins și poliția a demarat cercetări.
La 12 mai 2009, un controlar de pe linia 16 a fost lovit cu pumnul de un călător care nu avea bilet de călătorie și a refuzat achitarea suprataxei. "OTL RA prin măsurile de instruire, de prelucrare către angajaţi a cazurilor excepţionale, prin selectarea personalului angajat, depune eforturi pentru o îmbunătăţire continuă a prestaţiei, pentru o mărire substanţială a calităţii serviciului oferit. Totodată facem apel din nou la publicul călător, să ne dea o mână de ajutor în acest demers, să respecte cerinţa elementară de a poseda bilet sau abonament în mijloacele de transport în comun, să fie solidar cu organele de control în acţiunile întreprinse pentru depistarea şi sancţionarea celor găsiţi în abatere de la reguli. Măsura de a introduce abonamentul unic OTL valabil pe orice mijloc de transport (tramvai şi autobuz) vine în întâmpinarea solicităriii de a folosi de cât mai multe persoane a trasnportului în comun, ca fiind unul din metodele de decongestionare a traficului din centrul urbei, fiind o posibilitate de a crea un mediu înconjurător ecologic, mai puţin poluat", a precizat Carmen Tocuț, reprezentantul OTL.