Concurenţă mare pentru construirea Autostrăzii A7. Nu mai puţin de 28 de firme s-au înscris la licitaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhivă Adevărul
FOTO Arhivă Adevărul

Până la expirarea termenului pentru depunerea ofertelor de construire a celor 82 de kilometri din autostrada A7, împărţiţi pe patru loturi de la Buzău la Focşani, au fost înregistrate 28 de oferte ale unor firme şi asocieri de firme din Italia, Grecia, Spania, Turcia sau România.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor privind construirea tronsonului Buzău – Focşani, parte din Autostrada 7, a expirat iar lucrurile ar urma să intre în linie dreaptă.

Nu mai puţin de 28 de oferte au fost depuse pentru construirea celor 82,44 de kilometri de autostradă pe direcţia Focşani-Buzău. Firmele din Italia, Grecia, Spania, Turcia sau România vor să ia lucrarea, iar şanse destul de mari are cel mai eficient constructor român, UMB , aparţinând lui Dorinel Umbrărescu, care depus oferte pentru toate patru loturi.

Firma lui Dorinel Umbrărescu a reuşit anul trecut o performanţă unică în ce priveşte infrastructura din România, finalizând cu opt luni mai devreme lucrările la varianta de ocolire din Bacău, care reprezintă primul segment din Autostrada Moldovei.

Cei aproape 83 de kilometri din segmentul de autostradă Buzău-Focşani sunt împărţiţi în 4 loturi, numărul ofertelor depuse fiind următoarele: 1 – Buzău – Vadu Paşii – 4,6 km (8 oferte); 2 – Vadu Paşii – Rm. Sărat – 30,8 km (7 oferte); 3 – Rm. Sărat – Mândreşti Munteni – 36,1 km (5 oferte); 4 – Mândreşti Munteni – Focşani Nord – 10,94 km (8 oferte)

Comisiile de Evaluare vor analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiilor de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.

Finanţarea pentru execuţia lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focşani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focşani, în zona de Est, între DN 2 si DN 2D. Traseul autostrăzii va traversa teritoriile administrative ale judeţelor Buzău şi Vrancea şi va tranzita 16 localităţi. În judeţul Buzău, localităţile traversate de autostradă sunt Municipiul Buzău, Comuna Vadu Paşii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Râmnicului, Comuna Râmnicelu, Municipiul Râmnicu Sărat.

În judeţul Vrancea, autostrada va intra în comuna Sihlea şi va continua cu comunele Gugeşti, Slobozia Ciorăşti, Milcovul, Răstoaca, Vânători, Câmpineanca, orasul Odobeşti, Municipiul Focşani. Pe întreaga lungime a autostrăzii se vor construi 41 de viaducte, şase noduri rutiere, cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 de kilometri, sisteme I.T.S, drumuri de întreţinere, parcări securizate, dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilităţi

Au fost prevăzute spaţii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinărie, service auto, hotel.

De asemenea, sunt prevăzute şi 22 de staţii de încărcare pentru autoturisme electrice, precum şi perdele forestiere cu rol antiînzăpezire pe o suprafaţă de 205 hectare. Valoarea totală a investiţiei este de 6,1 miliarde de lei, fără TVA.

Vă mai recomandăm:

Un kilometru din autostrada Buzău-Focşani costă 15 milioane de euro. Care sunt cele 16 localităţi traversate

Autostrada Moldovei – A7: Licitaţii pornite pe sectorul Buzău-Focşani. Au fost lansate şi celelalte două segmente rămase

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite