Probe pe mare pentru bricul Mircea, aflat de jumătate de an în reparaţii în Şantierul Naval

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bricul Mircea, în probe FOTO SNC
Bricul Mircea, în probe FOTO SNC

Nava-şcoală Mircea, la bordul căreia s-au format zeci de generaţii de ofiţeri de marină, s-a aflat în ultima jumătate de an în reparaţii în Şantierul Naval Constanţa.

Nava-şcoală Mircea a efectuat, la 28 decembrie, primele manevre după o perioadă de aproximativ şase luni de reparaţii, în şantierul naval din Constanţa, perioadă în care i s-a refăcut complet arborada.

Velierul a ieşit pe mare pentru probe, dând, astfel, startul pregătirilor pentru cele două voiaje internaţionale programate pentru anul viitor.

Nava a fost supusă, în ultimii ani, unui amplu proces de modernizare în vederea executării, cu succes şi în deplină siguranţă, a voiajelor de practică ale studenţilor Academiei Navale “Mircea cel Bătrân” şi elevilor Şcolii Militare de Maiştri Militari a Forţelor Navale “Amiral Ion Murgescu”.

Nava - şcoală Mircea este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, având o înălţime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Această a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval "Blohm & Voss" din Hamburg, Germania. Din seria să mai fac parte navele "Eagle" - SUA, "Gorch Fock I" - Germania, "Gorch Fock ÎI" - Germania şi "Sagres" - Portugalia.

Certificatul de naştere al noii nave-şcoală a fost semnat la 26 ianuarie 1938, iar la 22 septembrie, acelaşi an, a fost lansată la apă şi botezată cu numele MIRCEA, alegere justificată de bogată tradiţie şi renumele predecesorului sau.

La 27 aprilie 1939, a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional, iar pe data de 1 mai 1939, Mircea, o nava cu caracteristici superioare, ce asigura condiţii de navigaţie şi viaţă la bord mult îmbunătăţite, a intrat în serviciul Marinei Militare.

Primul bric Mircea pe care studenţii şi-au făcut practica a fost o corabie de tip goeletă, construită în 1882 la şantierul Thames Ironworks and Shipbuilding Company din Londra.  Corabia, construită aproape în întregime din lemn, avea o lungime de 7,6 metri, două catarge şi 14 vele. La bordul ei şi-au făcut ucenicia numeroase generaţii de marinari. Predarea ştafetei către nava-şcoală Mircea s-a făcut în anul 1939.

Nava-şcoală „Mircea“ a fost confiscată de sovietici la începutul lunii septembrie 1944, alături de alte nave româneşti care au fost încadrate în flota proprie din Marea Neagră. În urma repetatelor intervenţii ale autorităţilor române, guvernul URSS a decis ca bricul să fie retrocedat ţării noastre. La 27 mai 1946, s-a desfăşurat, în portul Constanţa, festivitatea de preluare a navei-şcoală „Mircea“, la care au fost prezenţi Regele Mihai, Petru Groza, Gheorghe Tătărescu şi Gheorghe Gheorghiu-Dej. Din păcate, nava era o ruină. 

În cele opt decenii de existenţă, nava-şcoală Mircea a fost în peste 45 de marşuri de practică în Marea Neagră, Marea Mediterană şi Oceanul Atlantic. Cele trei traversade, din anii 1976, 2004 şi 2009, au reprezentat cele mai lungi şi complexe misiuni din cariera sa. Datorită bunei pregătiri a comandanţilor, dar şi a echipajului, nava Mircea a trecut cu bine de toate obstacolele de pe traseu şi s-a întors întotdeauna cu bine acasă.

Vă mai recomandăm:

Amintirile contraamiralului Mircea Caragea de la primul marş al bricului Mircea: „Era să mâncăm bătaie de la fascişti“

Celebrul bric Mircea are patru nave surori. În ce ţări se află superbele veliere

Cum a reuşit să întocmească Alexandru Cătuneanu prima hartă a litoralului: „Mergeau în braţe cu instrumentele fragile, hurducăiţi de vreo căruţă“

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite