Analiză Bloomberg: Portul Constanţa, cel mai important terminal pentru transportul de cereale din Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În primele opt luni ale acestui an, prin Portul Constanţa au trecut 9,5 milioane de tone de cereale, cu 30% mai mult faţă de intervalul similar din anul trecut, iar volumul din acest an va depăşi recordul de 15,3 milioane de tone consemnat în 2013.

Portul Constanţa devine cel mai mare centru nodal pentru transporturile de cereale din Europa, într-o piaţă mondială a grâului de 4,2 miliarde de dolari, relatează Bloomberg.

Crgill, cea mai mare companie privată din Statele Unite, şi compania Transport Trade Services au finalizat în luna august o investiţie de 15 milioane de euro în terminalul de cereale Canopus Star din Portul Constanţa, care a dublat capacitatea acestuia de la 50.000 de tone la 110.000 tone.

Creşterea producţiei de cereale din România, Bulgaria şi Ungaria şi construcţia unor noi silozuri şi terminale pentru manipularea livrărilor către Egipt au propulsat Portul Constanţa înaintea portului Rouen din Franţa, ca principal centru nodal al cerealelor în Europa.

„Exporturile de cereale ale României vor continua să crească. Este o regiune cu multe bogăţii naturale", a declarat Peter Beerents, director general al Cibus Farmland Club, companie olandeză de consultanţă în domeniul agricol.

Majoritatea cerealelor livrate din Portul Constanţa sunt destinate ţărilor din Orientul Mijlociu. De la 1 iulie, autorităţile din Egipt au convenit achiziţia a 600.000 de tone de grâu din România, peste cantitatea de peste 525.000 de tone din Rusia şi cea de 480.000 de tone din Franţa, conform datelor Bloomberg.

Potenţialul Portului Constanţa este în continuare limitat de navigabilitatea redusă a Dunării. În anumite perioade ale anului, nivelul Dunării este atât de scăzut încât navigaţia este limitată pentru navele peste un anumit tonaj.

Vă mai recomandăm:

Arta care colorează Portul Constanţa. Cea mai frumoasă magazie de cereale se află în Dana 45

Administraţia Mazăre, acţionar ilegal al Portului Constanţa. Disperarea lui Radu Mazăre: „Am pierdut tot“


 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite