Start la cea mai mare pistă de biciclete din Călăraşi. Când este gata şi cât costă
0La sfârşitul anului viitor, Călăraşiul va avea pistă de biciclete modernă, pe o distanţă de trei kilometri, în zona de sud a oraşului. Lucrările au început deja, iar investiţia finanţată prin POR 2014-2020 se ridică la 1,3 milioane de euro.
Conform autorităţilor locale, autorizaţia de construire a fost semnată, la fel ca şi procesul verbal de predare-primire a amplasamentului, fiind emis şi ordinul de începe a lucrărilor.
Zona de intervenţie a proiectului se află în partea de sud a municiului Călăraşi, traversându-l de la vest la est. Conform Primăriei Călăraşi, traseul este următorul: începere din Str. Dropiei – Iaz Decantor – Aleea Dumbrava Minunată nr. 8 – Str. Aviator Vitalie Zvincu nr. 1 – Aleea Dumbrava Minunată – Str. Cornişei (Parc Dendrologic) – Str. Eroilor – B-dul 1 Mai (Parc Central – traversare de la Restaurant Queen către Hotel Călăraşi) – Str. Sloboziei nr. 4 – Str. Independenţei.
Pista de biciclete are o lungime totală de 3.176,14 metri şi acoperă o suprafaţă de 8.055 mp. Având în vedere lungimea mare a pistei este propusă şi amenajarea de locuri de odihnă pe amplasamentul cărora vor fi montate bănci, coşuri de gunoi şi suporturi pentru biciclete.
Trei kilometri, amenajaţi cu 1,3 milioane de euro
Contractul de finanţare a fost semnat în data de 21 iulie 2020. Valoarea totală a proiectului care vizează amenajarea unei piste de biciclete în lungime totală de 3.176,14 m este de 6.269.019,96 lei (1,3 milioane euro). Suma nerambursabilă solicitată: 6.143.639,56 lei (din care 5.328.666,97 lei din FEDR şi 814.972,59 lei din bugetul naţional).
Durata contractului este de 13 luni din momentul semnării contractului, din care maximum trei luni, proiectare şi respectiv 10 luni, execuţia propriu – zisă a lucrărilor. Finalizarea proiectului este estimată pentru data de 31 decembrie 2023.
„Proiectul urmăreşte oferirea opţiunilor de transport alternativ şi are ca scop dezvoltarea urbană durabilă prin promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon. De asemenea, încercăm schimbarea opţiunii utilizării autoturismelor în favoarea modurilor nemotorizate de transport şi a transportului public, la o modalitate bazată pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare, ceea ce va conduce la reducerea emisiilor de echivalent CO2 şi a altor gaze cu efect de seră (GES) provenite din transportul rutier motorizat de la nivelul municipiului Călăraşi”, a explicat Marius Dulce, primarul din Călăraşi.