Dorele, ne mişcăm şi noi mai cu talent?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Muncitorii care se ocupă de reabilitarea carosabilului de pe Podul Lacul Tei stau la taclale. În acest timp, şoferii fierbeau de nervi din cauză că pierdeau foarte mult timp în maşină, traficul desfăşurându-se doar pe o singură bandă, pe sensul de mers Şoseaua Ştefan cel Mare – Şoseaua Pipera.

Coadă de maşini de peste un kilometru, şoferi nervoşi, înjurături şi claxoane gălăgioase - cam aşa s-ar putea caracteriza atmosfera de ieri-dimineaţă de pe Podul Lacul Tei situat pe Strada Barbu Văcărescu, din sectorul 2.

În timp ce conducătorii auto erau cu nervii la pământ, traficul desfăşurându-se doar pe o singură bandă din direcţia Şoseaua Ştefan cel Mare către cartierul Băneasa, din cauza lucrărilor de reparaţii, mai mulţi muncitori stăteau de vorbă în mijlocul carosabilului. Unii montau izolaţia pe stradă, dar ceilalţi dezbăteau teme politice.

„Las-o mă că era mai bine pe vremea lui Ceauşescu. Aştia nu ştiu de capul lor. Taie din salarii pe degeaba“, spunea, supărat, unul dintre lucrători. Ceilalţi opt îl ascultau cu atenţie. „Nu e mă adevărat. Acum e criză mondială, de-aia taie“, l-a contrazis un altul.

„Dacă finalizăm, bine, dacă nu, iar bine”

 „Haideţi mă, dăm şi noi mai cu talent? Că fac un sfert de oră de la un capăt la celălalt al podului“, i-a întrerupt din discuţie nervos, un şofer. „Da bre, facem şi noi ce putem!“, i-a răspuns unul dintre lucrători.

Lucrările la pod au început în toamna trecută şi au termen de finalizare în luna octombrie a acestui an. Până în momentul de faţă, din cele şase benzi de circulaţie de pe pod, au fost finalizate doar trei, iar constructorul, societatea SCT Bucureşti, încă aşteaptă un răspuns de la RATB pentru dezafectarea liniei tramvaiului 5, pentru a putea continua lucrările. „Am trimis solicitarea în urmă cu trei luni şi încă nu am primit niciun răspuns. Dacă nu o dezafectează, nu putem continua“, susţine şeful de echipă de la pod.

Directorul SCT Bucureşti, Julien Popa, susţine că lucrarea va fi finalizată până la termenul anunţat. În caz contrar, se va semna un act adiţional la contractul existent în care se va stipula continuarea lucrării. „Terminăm până în toamnă. Din momentul în care RATB-ul dezafectează linia lui 5, finalizăm lucrarea în aproximativ 40 de zile. Până acum, 75% din lucrare este gata. Dacă nu terminăm, vom ataşa un act adiţional la contract”, a declarat, pentru „Adevărul “, Julien Popa, director al SCT Bucureşti. Tot această firmă s-a ocupat şi de reabilitarea pasajelor Victoriei şi Unirii.

Potrivit lui Julien Popa, costul reabilitării acestui pod şi al Podului Bordei, a fost de aproximativ două milioane de lei.
Reprezentaţii Administraţiei Străzilor de la Primăria Capitalei spun că lucrările la Podul Lacul Tei nu sunt întarziate, ci doar sistate pentru moment.

„Pentru a nu afecta activitatea RATB, prin întreruperea circulaţiei tramvaielor, Administratia Strazilor îşi va coordona lucrările cu cele de reabilitare desfăşurate de PMB pe Şoseaua Aerogarii”, spune Alina Roman, directoarea acestui departament.

Străzi în lucru cu ambuteiaje
Începând de la data de 13 mai, străzile Popa Tatu, Tudor Arghezi, Murguţa, Gheorghe Latea şi Bulevardul Anul 1864 au intrat în reabilitare. De la data de 17 mai, au început lucrările şi pe străzile Colţei şi pe Veseliei.

Lucrarile de reabilitare se execută pe tronsoane, pe câte un sens de circulaţie, fără ca artera să fie închisă traficului rutier, timp de 5 luni. Tot de la 17 mai au început lucrări de reparaţii pe Bulevardul Aviatorilor, între Piaţa Charles de Gaulle şi Podul Bordei.

Circulaţia a fost restricţionată pe o bandă dinspre Piaţa Charles de Gaulle pe sensul de ieşire din Bucureşti, iar dinspre Pod Bordei, spre centrul Capitalei, pe două benzi.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite