Bucureşti: Aeroportul Băneasa a fost înşelat de 500.000 de euro
0Conducerea aeroportului a sechestrat la sol o navă Sky Europe, timp de 21 de ore, în speranţa că firma de transport aerian îşi va plăti datoriile faţă de aeroport, respectiv 530.000 de euro. Sky Europe este protejată de legea falimentului aşa că Băneasa nu-şi va recupera niciodată datoria.
Compania de transport aerian Sky Europe, intrată legal în faliment la începutul acestui an, a continuat să opereze, în ultimele luni, pe Aeroportul Băneasa, adunând datorii de peste 500.000 de euro. Conducerea Aeroportului şi reprezentanţii Ministerului Transportului au decis abia marţi seară, la şase luni după ce Sky Europe declarase că a intrat în faliment, să ceară companiei să-şi plătească datoriile.
Astfel, un avion al companiei Sky Europe a fost reţinut la sol şi nu i s-a permis decolarea timp de 21 de ore, de marţi seară de la ora 22.00, până aseară la ora 19.00.
“Compania are datorii de peste 500.000 de mii de euro, reprezentând toate taxele de aeroport adunate în ultimul an. Nu am permis avionului să decoleze deoarece speram că ne vom recupera măcar o parte din datorii”, a declarat pentru Adevărul , Anton Marin secretarul de stat pe probleme de aviaţie în Ministerul Transporturilor.
Sky Europe a plătit doar 800 de euro
Reprezentanţii aeroportului şi ai Ministerului Transportului au fost nevoiţi să permită navei sechestrate să decoleze, aseară în jurul orei 19.00, deoarece compania este protejată prin legea falimentului. “Am primit ieri documentele care arată că Sky Europe a intrat în faliment, având astfel protecţie în faţa creditorilor. Ne-au plătit doar taxa pentru staţionarea şi decolarea de acum, respectiv 800 de euro. Cu atât ne-am ales”, a mai spus Anton Marin.
Din cauză că zborul spre Viena a fost anulat aproape 30 de persoane au fost nevoite să-şi petreacă noaptea de marţi spre miercuri în aeroport. Reprezentanţii companiei Sky Europe susţin că cei care nu au mai putut aştepta au primit banii înapoi şi au plecat cu altă companie. O parte au aşteptat pănă aseară pentru a decola cu acelaşi avion.
Pasagerii sunt nemulţumiţi că nu au fost informaţi la timp cu privire la problemele financiare ale companiilor de zbor. „Eu nu m-aş urca în avionul unei companii care se află în faliment. Prefer să dau un ban în plus, dar să ajung la timp. Ar trebui să existe în fiecare aeroport informaţii de această natură despre companiile de zbor“, a spus una dintre pasagerele altei companii.