Inspectorii de la RAR au închis 3 service-uri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Controalele efectuate au scos la iveală nereguli grave. Numeroşi mecanici uită să mai facă verificarea finală după reparaţie şi îl lasă pe şofer să-şi testeze singur maşina în trafic.

Timp de o săptămână, o echipă de inspectori ai Registrului Auto Român (RAR) a stat cu ochii pe service-urile auto din judeţ. Au fost controlate peste 80 de astfel de unităţi din Bacău, Oneşti, Moineşti, Comăneşti şi Târgu Ocna, iar neregulile nu au întârziat să apară. „La 65 de unităţi s-au aplicat amenzi, în valoare totală de 15.100 lei. În 13 cazuri am dispus suspendarea parţială a activităţii, iar trei service-uri au fost închise definitiv“, ne-a spus Viorel Avasilcăi, inspector RAR. Lacăt pe uşă a fost pus la unităţile care nu aveau autorizaţie de funcţionare sau tehnică. Este şi cazul lui Alexandru Prepeliţă, care deţine un atelier de cartier. Când i-a văzut pe inspectori la uşa sa, mecanicul a început să-şi caute scuze.


Au dat bir cu fugiţii


„Eu vin aici din când în când. Nu repar maşini, deci nu am nevoie de autorizaţie tehnică. Autoturismul din atelier este al unchiului meu, dar a venit să-i repar saxofonul. Am mai fost amendat şi acum trei ani cu 2.000 de lei“, a spus supărat Alexandru Prepeliţă. Dacă unii mecanici au fost prinşi cu uşile deschise, alţii au aflat din timp că vin inspectorii şi au închis preventiv porţile. Este şi cazul unui service renumit din comuna Hemeiuşi. „Dimineaţă am trecut eu pe aici şi era deschis. Le-am spus că am o problemă la motor şi m-au programat la prânz. Acum, la control, uşa e închisă pentru că nu au autorizaţie tehnică“, a mai spus Avasilcăi.


Inspectorii RAR atrag atenţia băcăuanilor să aleagă unităţi avizate pentru repararea autovehiculelor. Au fost descoperite locaţii în care mecanicii nici măcar nu efectuau verficarea finală înainte de a preda maşina proprietarului. „Este grav. Îţi schimbă o piesă sau îţi umblă la motor, deşi poate nici nu se pricep aşa de bine şi rişti să ieşi în trafic şi să nu mai poţi controla maşina“, explică inspectorul.


Căutaţi în vremuri de criză


Chiar dacă fac treabă de mântuială, în această perioadă cele mai căutate service-uri rămân tot cele de cartier. „La reprezentanţă este mult prea scump. Am un mecanic în Letea Veche unde merg de câte ori e nevoie şi plătesc la jumătate, cu tot cu piese“, ne-a spus Nicu Palăr, profesor.
De exemplu, un schimb de plăcuţe de frână la un autoturism din 2006, la reprezentanţă costă 400 de lei, iar la un atelier de cartier doar 190 de lei.

Bacău

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite