61 de arădeni au rămas fără venituri după ce Prefectura le-a verificat dosarele sociale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O comisie formată din reprezentanţi ai prefecturii Arad, ITM Arad şi inspectori sociali au verificat dosarele sociale din 48 de primării şi au constatat nereguli la 61 dintre ele.

Au fost verificate 61,5% din totalul primăriilor din judeţ. În judeţul Arad, în perioada campaniei la cele 48 de primării erau în plată 3428 dosare. Din dosarele aflate în plată la cele 48 de primării, au fost verificate un număr de 2402 dosare, ceea ce reprezintă 70% din totalul acestora.

”Din cele 2402 de dosare verificate, au fost suspendate un număr de 61 de dosare, ceea ce reprezintă 2,5% din totalul dosarelor aflate în plată (37 dosare suspendate la Primăria comunei Fântânele, 4 dosare suspendate la Primăria comunei Conop, 16 dosare suspendate la Primăria comunei Grăniceri, 2 dosare suspendate la Primăria comunei Gurahonţ, 1 dosar suspendat la Primăria comunei Almaş, 1 dosar suspendat la Primăria comunei Pilu)  şi au fost încetate un număr de 8 dosare, dintre care 6 la Grăniceri şi 2 la Gurahonţ aflate în plată în perioada campaniei de control” a declarat prefectul Aradului, Călin Bibarţ. 

Comisia de control a mai aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare de 10.500 lei referenţilor sociali din primăriile Fântânele, Vladimirescu, Seleuş, Târnova, Grăniceri, Chişineu Criş, Almaş, Zărand, Ineu, Şicula, Chisindia, Păuliş, Tauţ, Livada, Vinga, Conop, Mişca, Macea, Olari. De asemenea, pentru faptul că secretarii primăriilor nu au sesizat primarul comunei/oraşului privind nerespectarea termenelor pentru efectuarea anchetei sociale la interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie în cazul mai multor dosare aflate în plata ajutorului social au fost sancţionaţi 11 secretari.

Pentru dosarele verificate şi suspendate/încetate din plată au fost încălcate după caz următoarele prevederi legale: nu se respectă prevederile legale privind întocmirea anchetei sociale la un interval de 6 luni sau ori de câte ori este nevoie, nu au respectat prevederile conform cărora ajutorul social se acordă în bază de cerere şi declaraţie pe proprie răspundere, însoţite de acte doveditoare  privind componenţa familiei  şi veniturile membrilor acesteia, dosarele nu conţin toate documentele prevăzute de lege în vederea stabilirii dreptului la ajutor social, dreptul la ajutor social nu a fost corect stabilit, fişa de calcul nu conţine numărul de ore calculate pentru benficiarii ajutorului social etc.

Controalele vor continua la toate primăriile din judeţ.


Arad



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite