Facebook-ul, noul PR al vedetelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Inna
Inna

Platformele de socializare au devenit cel mai facil şi rapid mijloc de promovare a vedetelor pe internet. Inna, Alexandra Stan, Akcent şi Smiley sunt artiştii cu cei mai mulţi fani pe Facebook.

Reţelele de socializare au devenit principala modalitate de promovare a vedetelor. Potrivit topului realizat de site-ul de monitorizare a paginilor de Facebook din România, facebrands.ro, Inna ocupă primul loc în acest clasament, din 792 de cântăreţi şi trupe înscrise în acest top. Peste cinci milioane de admiratori îi urmăresc postările şi vânează orice noutate care apare în viaţa vedetei. De asemenea, pe podium se mai află Alexandra Stan şi trupa Akcent, cu peste un milion de admiratori fiecare.

Artiştii din vechea generaţie au pătruns şi ei în spaţiul virtual.  Cântăreaţa Angela Similea ocupă locul 60 în acest top, iar  Tudor Gheorghe se află pe poziţia 77. Soprana Angela Gheorghiu are peste 20.000 de fani şi ocupă locul 84 în acest clasament.

Artiştii folosesc platformele de socializare nu doar pentru a-şi promova concertele sau albumele, ci şi pentru a împărtăşi fanilor evenimente importante din viaţa lor. Astfel, zi de zi, alături de anunţurile PR-istice se află fotografii din ultimele vacanţe sau chiar surprinse pe stradă. Importanţa pe care o acordă promovării prin reţelele de socializare este poate cel mai bine ilustrată de Smiley, care nu doar este foarte activ pe Facebook, ci a ales platforma online şi pentru a-şi lansa ultima sa melodie, „Dead man walking".

„Promovare maximă, cost zero"

Specialiştii din social media spun că reţelele de socializare reprezintă cea mai la îndemână şi cea mai ieftină modalitate de promovare. „Faţă de un site, pe reţelele de socializare, artiştii îşi pot crea o comunitate mult mai uşor. Costurile sunt aproape zero. Este mult mai facil să comunici, o poţi face instant. De exemplu, în timpul unui concert, vedetele pot fotografia publicul, iar imaginea poate fi postată imediat pe pagina sa", explică Cristian China-Birta, specialist în social media.

Cei care se ocupă de imaginea artiştilor spun că pentru o vedetă este foarte importantă crearea unei pagini de Facebook, unde poate fi uşor de găsit. Totodată, reţelele de socializare oferă posibilitatea ca vedetele să se poată apropia mult mai uşor de fanii lor.

„Este absolut vital să fii activ permanent pe Facebook. Nu e suficient să ai o pagină şi atât. E drept că nici nu trebuie să-ţi sufoci publicul, însă trei, maximum patru postări pe zi sunt importante. Fanii sunt extrem de interesaţi să vadă şi momente din viaţa de zi cu zi a artistului, nu doar imaginea sa de scenă", spune Alina Buleanu, PR Media Pro Music.

Pe de altă parte însă, şi artiştii trebuie să fie responsabili în ceea ce priveşte interacţiunea directă cu publicul. „Este foarte important ca aceştia să realizeze că fanii care au ales să apese butonul „Îmi place" şi-au dorit să fie alături, chiar şi virtual, nu numai de el ca persoana publică, muzician, ci şi de el ca om", mai explică Alina Buleanu. 

"Vedetele îşi pot crea o comunitate de fani mult mai uşor pe reţelele de socializare decât pe un site.''
Cristian China-Birta specialist în social media

info
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite