MODĂ Ce ne aşteaptă în 2013

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Colecţia Chanel primăvară-vară 2013. FOTO Reuters
Colecţia Chanel primăvară-vară 2013. FOTO Reuters

Anul care a început se anunţă deja plin de evenimente care vor să schimbe istoria modei, într-un fel sau altul. De la colecţii anticipate deja până la cărţi şi filme, 2013 are premisele unui an deloc banal.

Cel mai scump bilet la Săptămâna Modei de la Paris va fi, fără dubii, la Balenciaga. Toţi ochii vor fi pe Alexander Wang când îşi va prezenta colecţia de debut pentru casa franceză de modă. Cu toate că până acum nu se ştie dacă tânărul designer va apela la clasica prezentare de modă, cert este că a devenit deja cea mai anticipată colecţie după Raf Simons pentru Dior. În acest an, Wang, în vârstă de 28 de ani, trebuie să ocupe locul mare şi extrem de respectat al lui Nicolas Ghesquière: va reuşi sau va fi un eşec?

Anul colaborărilor

2012 a fost ticsit de veşti care anunţau colaborări între case de modă sau retaileri şi vedete sau designeri.Pentru anul care a început, ştim deja de câteva parteneriate care vor da naştere cozilor lungi de kilometri la lansarea colecţiilor. Cum ar fi colecţia Rihannei pentru River Islanda, care sigur nu va trece neobservată, sau cea a lui Karl Lagerfeld pentru brandul Melissa, care produce balerinii din cauciuc. J.W. Anderson se va instala, a doua oară, la conducerea creativă Topshop, ceea ce nu poate să însemne decât că Vestul va arăta în mare parte la fel.

H&M urmează să-şi anunţe următoarea colaborare cu o casă de modă de lux, cântăreaţa M.I.A. va semna o colecţie pentru Versace, surorile Penelope şi Monica Cruz îşi vor lansa piesele de lenjerie intimă create pentru Agent Provocateur, iar trupa No Doubt va colabora cu brandul Fred Perry, spre bucuria tuturor hipsterilor.

penelope si monica cruz - afp

Penelope şi Monica Cruz sunt designeri pentru Agent Provocateur FOTO: AFP

Geanta nelipsită

Articulat. Sau „The It Bag“, cum este cunoscută de toate fashionistele din lume. Adică acel model de geantă pe care nu ai voie să nu-l deţii. Anul acest, străzile Parisului, New York-ului şi Londrei vor fi populate, cu siguranţă, de geanta „Patient  Zero“ Saint Laurent, pe care Gwyneth Paltrow şi Kate Moss au plimbat-o deja în lumina blitzurilor. Mai este  şi „Willow“ de la Mulberry, un pic mai accesibilă ca preţ (dar când a fost asta o piedică vreodată?), şi geanta futuristă în formă de roată de la Chanel, doar că versiunea în miniatură, nu cea prezentată pe podium.

mulberry reuters

Geanta Patient Zero de la Mulberry FOTO: Reuters

Stil de mamă

Prima jumătate de an a fost deja rezervată Ducesei de Cambridge, însărcinată cu primul copil al cuplului regal al Marii Britanii. Stilul maternal va fi îndelung discutat, ceva mai puţin criticat, de vreme ce Sarah Burton de la Alexander McQueen este cea care va asigura garderoba în această perioadă. Nu se aşteaptă nimeni să o vadă pe Kate în cizme Ugg şi pantaloni lycra. În afara de lecţiile de stil pe care soţia lui William le va oferi, cu sau fără voia ei, mai sunt aşteptate apariţiile Larei Stone, însărcinată pentru prima dată.

Nunţi mult aşteptate

Deşi nu se ştie sigur dacă vreuna dintre aceste nunţi chiar va avea loc în acest an, pronosticurile preferate ale presei internaţionale rămân legate de rochiile de mireasă ale viitoarelor posibile doamne. Keira Knightley, Poppy Delevingne, Sienna Miller, Angelina Jolie şi Jennifer Aniston sunt aşteptate la altar, în acest an.

Iar mai importantă decât evenimentul în sine nu este decât rochia, vedeta serii, de altfel. De unde, a cui, cât şi de ce sunt întrebările care vor trebui să-şi găsească răspuns.

Aventura Gaga în lumea Versace

Lady Gaga va fi acoperită din cap până-n picioare de haute couture marca Versace, cel puţin pentru partea americană a turneului său mondial din acest an, „Born This Way Ball“. Cum nimeni nu se aşteaptă la rochii de seară clasice, cu siguranţă va fi un spectacol italiano-american. Nu este imposibil ca faimoasa rochie din carne crudă să devină doar o amintire în urma acestei colaborări. Cu Gaga şi Donatella, orice este posibil.

gaga si donatella versace - splash news

Donatella Versace şi Lady Gaga FOTO Guliver / Splashnews

Clubul de carte

Sunt cel puţin două motive pentru care pasionatele modei din lume vor vizita librăriile în acest an. Prima şi cea mai aşteptată este partea a doua a romanului „Diavolul se îmbracă de la Prada“ (de Miranda Priestly), care va ajunge pe rafturi în aprilie. La opt ani după lansarea primului volum, „Revenge Wears Prada: The Devil Returns (Răzbunarea poartă Prada: Diavolul se întoarce)“ are premisele unui bestseller numai şi datorită succesului ecranizării cu Meryl Streep, în rolul diavolului.

Mai urmează şi compendiul de desene şi fotografii ale Alexei Chung, un volum ce vrea să devină un ma-nual de stil al pasionatelor de modă.

Filme la modă

2013 este pregătit şi are armele vestimentare necesare, în viaţa de zi cu zi, dar şi pe marele ecran. „The Great Gatsby“ este o nouă ecranizare a romanului cu acelaşi nume, de data aceasta cu costume Prada şi bijuterii Tiffany&Co. Baz Luhrmann nu are cum să dezamăgească, cel puţin prin a oferi deliciul vizual al anilor ’20 care, cu siguranţă, vor reveni în tendinţe după lansarea filmului. „Hitchcock“, cu Scarlett Johansson şi Jessica Biel drept eroinele regizorului din viaţa reală, Janet Leigh şi Vera

Miles, spune povestea relaţiei cineastului cu soţia sa. Sunt anunţate coafuri cool de blonde, machiaje impecabile şi taioare care pot sensibiliza orice răzvrătită a modei.

Un alt film care va deveni reperul anului 2013 din multe puncte de vedere este „Diana“, cu Naomi Watts în rolul Prinţesei de Wales. Filmul urmăreşte relaţia ei cu un chirurg şi o înfăţişează pe prinţesa inimilor în ipostazele care i-au definit stilul şi eleganţa în ochii publicului din toată lumea, precum şi ţinute celebre care au rămas în istorie.

Din această enumerare nu avea cum să lipsească tocmai Kate Moss. O carte autobiografică a modelului va apărea în acest an, iar Moss s-a gândit să îmbogăţească evenimentul cu lansarea unui documentar despre viaţa ei.

Culoarea anului

Verdele smarald va fi culoarea omniprezentă, potrivit companiei americane Pantone, ce anunţă în fiecare an nuanţele favorizate în următoarele 12 luni.„Cu toate faţetele şi strălucirea sa, verdele smarald exercită o fascinaţie deosebită asupra oamenilor. Dintr-un punct de vedere simbolic, el evocă reînnoirea, claritatea şi reîntinerirea, elemente vitale într-o lume foarte complexă“, a declarat Leatrice Eiseman, directorul executiv al Pantone Color Institute. Asemenea pietrei preţioase omonime, culoarea smarald este asociată luxului şi sofisticării.

kate middleton - hepta

Ducesa de Cambridge, într-o rochie verde smarald FOTO: Hepta

Verdele smarald succede nuanţei Tangerine Tango (o nuanţă de roşu-orange), selecţionată pentru aerul ei energic, ideal pentru „a-ţi încărca bateriile şi pentru a merge înainte“. 

Pastila de modă

Mai mult absurd, vă rog!

Aş vrea ca anul acesta să existe cât mai multe surprize de genul Dior, dar nu sub forma unor genţi. Neapărat. Cel mai recent clip de promovare al parfumul J’Adore nu apelează decât la vocea actriţei Charlize Theron. Cuvinte rostite de ea în timp ce se derulează imagini din natură pe acorduri de pian. Mai puţin Brad Pitt, care bolboroseşte nişte cuvinte neînsemnate despre un parfum pentru femei, vezi ultima reclamă Chanel. Reclama Dior este, de fapt, un filmuleţ de 22 de minute, în care parfumierii casei vorbesc despre cum au folosit şase milioane de flori de iasomie, printre altele. Mai mult decât un actor supraestimat care mă face să mă îndoiesc de cel mai notoriu parfum din lume.

Adică mai mult imprevizibil în acest an ar fi de dorit. Genul de imprevizibil pe care Iris Apfel, în vârstă de 91 de ani atunci, l-a oferit publicului când a acceptat să fie imaginea cosmeticelor MAC. Exact genul de absurd care ne face bine şi de care avem nevoie astăzi când perfecţiunea este greşit abordată.

Adevăratele surprize, reuşitele sincere într-o industrie atât de cosmetizată, sunt mici şi de obicei nu-şi au locul printre giganţii comerciali. Pentru aceştia, mulţumirea unui public cât mai mare prin căi cât mai facile este răspunsul rapid de care au nevoie. De aceea mişcări de genul Iris Apfel, imaginea campaniei, şi renunţarea la diva blondă Theron când rivalul mizează pe „cel mai dorit bărbat din lume“ sunt lucruri care îmi atrag atenţia din prima. Şi mi-aş dori ca 2013, fie şi din motive financiare, să mă surprindă cu colaborări care nu sunt menite să şocheze, cât să însemne ceva. 

Magazin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite