Explozie puternică în centrul Canadei - autorităţile investighează o posibilă cădere a unui meteorit

Imagini cu meteoritul care s-a prăbuşit în regiunea rusă Celiabinsk

Autorităţile canadiene investighează o posibilă cădere a unui meteorit, după ce mai mulţi locuitori din apropierea oraşelor Ottawa şi Montreal, dar şi din nordul Statelor Unite, au semnalat miercuri seara o explozie puternică urmată de o lumină intensă pe cer în jurul orei locale 20:00 (00:00 GMT), transmite agenţia EFE, citată de agerpres.ro.

Mass media canadiană relatează că astronomii au început să caute dovezi că explozia a fost provocată de un meteorit care a intrat în atmosfera terestră. Poliţia din Quebec a anunţat că a primit numeroase apeluri telefonice după explozie, dar nu s-a constatat deocamdată existenţa unor pagube materiale.

După căderea unui meteorit în regiunea Celiabinsk din Rusia, ce a provocat pe 15 februarie o explozie în urma căreia circa 1.600 de persoane au fost rănite, majoritatea de cioburile ferestrelor sparte, Agenţia Spaţială Americană (NASA) a publicat la începutul lunii decembrie un studiu în care semnalează că riscul căderii unor meteoriţi pe Terra este de cinci ori mai mare decât s-a estimat anterior.

citeşte şi:

Meteoritul care a îngrozit Rusia, după două luni: locuitorii încă au coşmaruri, iar traficul cu bucăţi e afacerea de succes

Pe 15 februarie un meteorit a lovit Rusia şi a îngrozit populaţia din Celiabinski. Acum, la aproape două luni de la acel moment, „Russia Today“ publică un documentar despre cum i-a schimbat pe oameni acel eveniment. Unii au profitat şi fac trafic cu fragmente de meteorit, alţii sunt încă speriaţi şi au coşmaruri.

Armata rusă vrea să dezvolte un sistem de apărare împotriva meteoriţilor

Forţele ruse aerospaţiale de apărare vor dezvolta o serie de măsuri în vederea protejării ţării de meteoriţi şi alte obiecte spaţiale priculoase, a anunţat miercuri comandantul districtului militar de vest, general-maiorul Igor Makuşev, relatează RIA Novosti .

Ruşii cer o alianţă globală împotriva meteoriţilor, iar doi profesori americani vor să evapore asteroizii cu laserul

Trecerea asteroidului DA 14 la doar 27.000 de kilometri distanţă de Pământ şi incidentul din Celiabinsk au ridicat la fileu întrebarea:  ce facem ca să ne protejăm? Chiar dacă cercetătorii au spus că nu era viabil să fie bombardat, deoarece ar fi adus pe Pământ fragmente, alte voci vorbesc despre dorinţa unei iniţiative pentru apărarea Pământului de asteroizi şi meteoriţi.

VIDEO Ruşii din zona unde a căzut meteoritul se tem de „microbi extratereştri“. Fenomenul Tunguska revine în memoria oamenilor

La Celiabinsk este încă  stare de urgenţă. Oamenii se tem să iasă din case pe motiv că ploaia de meteoriţi poate aduce microbi necunoscuţi şi periculoşi pentru om.

Rusia: O ploaie de meteoriţi a provocat pagube şi răniţi în regiunea Urali

O ploaie de meteoriţi a provocat vineri explozii violente în stratul inferior al atmosferei deasupra regiunii Urali şi a unor zone din centrul Rusiei, explozii al căror suflu a spart ferestrele unor imobile, scriu agenţiile ruse.

În lume