Un mecanic auto câştigă 4.000 de euro pe lună

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un mecanic auto câştigă 4.000 de euro pe lună
Un mecanic auto câştigă 4.000 de euro pe lună

Viorel Varga a trecut prin vremuri grele în ultimii ani, când a dormit în adăposturi pentru săraci, până a găsit de lucru într-un atelier în care se reparau autobuze. Un român, mecanic auto în Madrid, câştigă un salariu de aproximativ 2.500 de euro lunar. În plus, el repară maşini pe cont propriu şi obţine încă 1.500 de euro.

În urmă cu 12 ani, Viorel Varga (44 de ani), originar din Valea Ierii, judeţul Cluj, a plecat în Franţa. Timp de un an de zile, el şi-a câştigat existenţa vânzând la suprapreţ ziarul „Macadam”, care costa doi franci, dar pe care persoanele sărace îl vindeau cu zece franci. „Clienţii ştiau asta, însă îl cumpărau ca să ne ajute pe noi”, susţine românul.

Pentru că viza de şedere în Franţa nu i-a fost prelungită, românul s-a îndreptat spre Spania. Trei luni a dormit în maşină şi la adăposturile sociale din Madrid, timp în care nu a muncit pentru că nu ştia să vorbească limba spaniolă şi nu îl angaja nimeni.

Salariu de peste 2.500 de euro

Cu ajutorul unui prieten, Viorel a ajuns în sudul Spaniei, în Roquetas del Mar, Andaluzia, la recoltat roşii. Când s-a încheiat sezonul tomatelor, a mers la cules de măsline, în altă regiune a Spaniei.

Revenit la Madrid, Viorel Varga s-a angajat la diverse ateliere de reparat şi vopsit autoturisme, unde a lucrat aproape patru ani. Aici a cunoscut un distribuitor de piese auto, de la care a aflat că o firmă are nevoie de un mecanic. ”M-am prezentat acolo, am vorbit cu patronul şi ne-am înţeles pe loc”, spune Viorel. În prezent, românul este şef de atelier şi are un salariu de 2.500 de euro, la care se mai adaugă încă 300 de euro pentru orele suplimentare. El răspunde de buna funcţionare a celor 35 de autobuze ale societăţii. Pe lângă reparaţii, bărbatul se ocupă de achiziţionarea de piese de schimb şi de coordonarea activităţii celorlalţi colegi ai săi. Programul de lucru este de opt ore, însă, în anumite situaţii, se poate prelungi.

„Dacă se strică un autobuz, trebuie să mergem să-l reparăm, indiferent de oră sau de vremea de afară. Dacă nu reuşim pe loc, chemăm o maşină cu platformă, de la serviciul de tractări, şi-l aducem la garaj”, precizează Viorel. În afara orelor de program, românul repară autoturisme împreună cu fratele său, Nicolae Marinel Varga (42 de ani), activitate din care mai câştigă aproximativ 1.500 de euro pe lună, după cum spune el.

Nu vrea să investească în România

Vara trecută, după aproape 12 ani petrecuţi printre străini, mecanicul Viorel Varga intenţiona să se întoarcă în România şi să-şi deschidă o afacere din banii câştigaţi în Spania. El îşi dorea să înfiinţeze un atelier de reparaţii auto. Birocraţia şi sistemul şpăgilor din România l-au făcut să se răzgândească şi românul a revenit în Spania.

„Nu se merită! În România nu ai posibilitatea să faci nimic. Doar să-ţi cheltuieşti banii. Este multă birocraţie şi sunt bani daţi în stânga şi în dreapta. Mai bine stau eu liniştit aici, la meseria mea”, a declarat acesta, dezamăgit că încă nu este vremea de revenit acasă. Mecanicul era dispus să investească în atelier aproximativ 18.0000-20.000 de euro, alături de un alt asociat.

„Voiam să deschid un atelier auto la Cluj şi-mi trebuiau tot felul de aprobări, iar pe lângă şpaga tipic românească, trebuia să aştept foarte mult timp. Erau exigenţe mai mari ca-n Spania”, a afirmat mecanicul, precizând că avea banii necesari, chiar şi mult mai mult, dar că nu a meritat efortul.

Tarife mai mici

Românul repară maşini, în afara programului, şi are tarife mai mici decât la atelier. Schimbarea curelei de distribuţie costă între 300 şi 800 de euro, cu piesa mecanicului, iar pentru plăcuţele de frână cere între 100 şi 200 de euro.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite