Românii, greu de convins să economisească pentru a contracta un împrumut

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Băncile pentru locuinţe mizează în acest an pe îmbunătăţirea relaţiei directe cu clienţii, pe identificarea celor mai eficiente canale de distribuţie a produselor şi pe încheierea de

Băncile pentru locuinţe mizează în acest an pe îmbunătăţirea relaţiei directe cu clienţii, pe identificarea celor mai eficiente canale de distribuţie a produselor şi pe încheierea de parteneriate cu alte instituţii de creditare

Strategiile de dezvoltare ale băncilor specializate pe economisire-creditare pun accentul în acest an pe calitatea serviciilor, apropierea de clienţi şi distribuţia produselor prin unităţile băncilor partenere.

Pentru Raiffeisen Raiffeisen Banca pentru Locuinţe (RBL), calitatea este principalul atu pentru atragerea clienţilor. Publicul-ţintă al băncii, constituit în principal din persoane cu venituri mici şi medii care vor să-şi renoveze, îmbunătăţească sau să-şi cumpere o locuinţă nouă, va fi atras prin intermediul unei maniere directe şi personale de comunicare cu specialiştii băncii.

"Strategia noastră se va concentra şi anul acesta pe identificarea celor mai bune canale de distribuţie a produsului nostru. Vrem să venim noi în întâmpinarea clienţilor, nu să-i aşteptăm să vină ei la noi", a declarat, pentru Adevărul, Ionuţ Costea, preşedintele Raiffeisen Banca pentru Locuinţe (RBL). Acesta a spus că instituţia pe care o conduce a fost printre primele bănci care mizat pe o strategie de vânzări axată pe relaţia directă bancă-client. "Avem în jur de 10.000 de colaboratori externi. Continuăm să identificăm canale alternative de vânzare. În plus, vom miza pe calitatea serviciilor. De exemplu, am alocat resurse financiare şi umane pentru a pune în funcţiune un call-center de unde clienţii pot obţine toate informaţiile despre produse, contracte, solduri", spune Costea. Acesta anunţă îmbunăţăţirea condiţiilor de finanţare, care presupun avansuri foarte mici sau chiar deloc, scadenţe mai lungi la contractele parafate. Şi adaptabilitate la cerinţele pieţei. "Cred că, în viitor, băncile se vor concentra să îmbunătăţească calitatea serviciilor, să vină în întâmpinarea clientului. Tendinţa este evidentă: clientul doreşte să piardă cât mai puţin timp, preţuieşte timpul şi calitatea serviciilor şi doreşte ca ofiţerul bancar să-i dedice doar lui timp şi să ştie foarte bine ce vinde", a concluzionat RBL. Banca, a cărei activitate a început în 2004, a început să acorde primele credite la finele anului trecut, fiind deja ridicate cu ajutorul finanţării RBL primele case. RBL, prima bancă pentru locuinţe din sistemul bancar românesc, îşi vinde în prezent produsele prin trei canale de distribuţie principale: o reţea de agenţi proprii în care lucrează peste 9.400 de colaboratori activi, sucursalele şi agenţiile Raiffeisen Bank şi prin parteneri de afaceri.

Dezvoltarea reţelei de distribuţie, principalul obiectiv

Strategia de dezvoltare a HVB Banca pentru Locuinţe (HVB BpL) se concentrează pe dezvoltarea reţelei de distribuţie, prin recrutarea de noi consilieri financiari şi în acelaşi timp creşterea numărului de contracte intermediate prin unităţile bancare, în special cele aparţinând Grupului Unicredit, potrivit lui Petre Tulin, preşedintele instituţiei. Acesta a declarat pentru Adevărul că banca şi-a propus creşterea cu circa 24.000 a numărului de clienţi, precum şi a sumelor contractate cu peste 500 mililoane de lei. "În acest scop, am dezvoltat patru centre regionale în municipiile Iaşi, Cluj Napoca, Timişoara şi Bucureşti, ca puncte de plecare pentru sporirea numărului de consilieri financiari. De asemenea, vom continua colaborarea cu băncile partenere Unicredit România şi HVB Ţiriac, precum şi cu reţeaua cooperatistă Creditcoop", mai spune Petre Tulin. Misiunea de a convinge clienţii să economisească înainte de a se împrumuta nu pare deloc uşoră. "Cea mai mare provocare este aceea de a convinge populaţia de avantajele produselor de economisire creditare ale HVB BpL, atât în faza de economisire, cât şi cea de creditare. Acest aspect este cu atât mai important în condiţiile actuale ale pieţei româneşti, caracterizate prin creşterea mult mai accentuată a creditului (în special cel de consum) în raport cu economisirea", mai spune preşedintele Tulin. Acesta a precizat că deocamdată HVB BpL nu are în vedere lansarea de noi produse şi că se concentrează pe provovarea celor existente, mai ales ca acestea oferă cele mai înalte randamente în faza de economisire - ce pot depăşi 18% pe an, prin însumarea primei anuale de stat, a dobânzilor bonificate de bancă şi a bonusurilor, iar în faza de creditare oferim credite în lei cu o dobândă fixă de numai 4,5% pe an. "În perspectivă, vom urmări atent tendinţele pieţei şi în măsura în care vom considera că este necesar, vom proceda la adaptarea rapidă a produselor existente sau chiar la lansarea unora noi", ne-a mai declarat Petre Tulin.

Ce sunt produsele de economisire-creditare

Acestea presupun existenţa unei perioade minime de economisire, urmată de acordarea unui credit cu dobândă fixă pentru efectuarea unor activităţi în domeniul locativ. Pe parcursul perioadei de economisire, statul plăteşte o primă din depunerile anuale, primă ce se acordă pentru sumele economisite în anul calendaristic respectiv de către clienţi, în condiţiile legii. Ca şi anul trecut, valoarea maximă a primei de la stat este de 15%, dar nu mai mult de 150 de euro. Dobânzile la credite, contractate doar în lei, sunt fixe pe toată perioada creditului, indiferent de fluctuaţiile dobânzilor pe piaţa monetară. Un avantaj al ofertei de economistre-creditare este inexistenţa unor limite de vârstă. Fiecare membru al unei familii poate parafa contracte de economisire-creditare, prima de stat putând fi obţinută de fiecare titular de cont în parte, indiferent de cine a făcut alimentarea contului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite