Piaţa cimentului va ajunge la 12 milioane de tone
0Producătorii de ciment pun avansul din acest an pe seama dezvoltării construcţiilor rezidenţiale şi a lansării unor mari proiecte de infrastructură În 2007, producătorii de ciment din
Producătorii de ciment pun avansul din acest an pe seama dezvoltării construcţiilor rezidenţiale şi a lansării unor mari proiecte de infrastructură
În 2007, producătorii de ciment din România au realizat un volum de aproximativ 10 milioane de tone. Reprezentanţii Carpatcement Holding SA estimează că în acest an piaţa va creşte cu 15-20%. În aceste condiţii, consumul de ciment autohton se va cifra la 450 kilograme pe an pe cap de locuitor. Un consum pe care unii jucători din piaţă nu îl mai pot acoperi din producţia internă.
"În perioada 2004 - 2006 piaţa cimentului a crescut cu peste 50%. În condiţiile în care media anuală cu care va avansa această piaţă, din 2007 până în 2011, va fi de aproximativ 15%, atunci, în 2011, ea va ajunge la aproximativ 14 milioane tone", a declarat Mihai Rohan, director general al Carpatcement Holding SA.
În acelaşi timp, producătorii iau în calcul importurile şi tehnologiile moderne prin care vor reduce costurile de producţie şi emisia de dioxid de carbon.
Lucrările de infrastructură, motor de creştere al pieţei
"În ultimii trei - patru ani, piaţa cimentului a crescut constant cu peste 25%. Considerăm că şi în 2008 piaţa va continua să aibă acelaşi trend. În prezent, ambele sectoare - rezidenţial şi spaţii de birouri - au o evoluţie pozitivă pe piaţa din România iar dezvoltarea lor a fost şi continuă să fie principalul element care generează nevoia de materiale de construcţii. Pe viitor, ne aşteptăm ca proiectele de dezvoltare a infrastructurii (autostrăzi, poduri, drumuri, sisteme de alimentare cu apă şi canalizare) să crească într-un ritm mai rapid faţă de proiectele din sectorul imobiliar, fiind susţinute şi de fonduri europene", a declarat François Laporte, Director Marketing şi Vânzări al Holcim România.
Consum redus faţă de statele UE
Piaţa autohtonă a cimentului este dominată de trei dintre cei mai mari producători la nivel mondial, respectiv HeidelbergCement (Germania), prin Carpatcement, Holcim (Elveţia) şi Lafarge (Franţa). Conform reprezentanţilor HeidelbergCement, consumul de ciment pe piaţa internă (exprimat în kg/cap de locuitor), în 2006 a fost de 334 kilograme, iar în 2007 a fost de aproximativ 450 kilograme. " În trei - patru ani vom ajunge la 1.000 de kilograme consum anual/locuitor, atât cât este nivelul actual în ţări precum Portugalia sau Grecia. Piaţa creşte extrem de rapid, iar nevoia din ce în ce mai mare de ciment poate fi observată an după an", a precizat Mihai Rohan, director general al Carpatcement Holding SA.
Noi tendinţe
Piaţa locală a construcţiilor, aflată în continuă dezvoltare, are nevoie de produse competitive. Se urmăreşte o reducere a timpilor de lucru şi a perioadei de realizare a unei lucrări. "Se remarcă o tendinţă de specializare a gamei de cimenturi comercializate, cu adaosuri crescute, prin folosirea cărora se reduc cantitatea de clincher şi implicit emisia de CO2, precum şi folosirea unor resurse valorificabile, fără a se afecta calitatea cimentului", a declarat Claudiu Georgescu, preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Materiale pentru Construcţii din România.