Ford Craiova va produce primul autoturism în 2011. Vezi prototipul
0Americanii au decalat cu un an demararea producţiei lui B-Max. Criza a determinat Ford să amâne cu un an demararea unui nou model la Craiova. Cel mai vehiculat model este monovolumul B-Max, dezvoltat pe platforma de Fiesta.
Reprezentanţii Ford spun că se ţin de cuvânt în ceea ce priveşte „planul Craiova", dar că noile condiţii economice dificile din ultimele 18 luni îi împiedică să facă tot ce şi-au propus în momentul în care au semnat contractul cu AVAS. Ca urmare, noul model din segment B al celor de la Ford va fi produs în Bănie începând cu septembrie 2011. Primele zvonuri anunţă că acesta se va numi B-Max, dar John Fleming, fostul preşedinte Ford Europa, a ţinut să menţioneze că urmăreşte cu atenţie toate zvonurile din industrie şi le compară cu ceea ce ştie că vor face.
Citiţi şi:
Când va scoate Mercedes primul autoturism din fabrica deschisă în Ungaria
Ford îşi plăteşte datoriile cu ajutorul guvernelor, inclusiv al României
Ford va construi anul viitor un nou model, fabricat în România
Ford îşi plăteşte datoriile cu ajutorul guvernelor, inclusiv al României
Trei centre Ford deschise pe piaţa auto craioveană
A observat, astfel, că majoritatea informaţiilor nu sunt în totalitate corecte. În schimb, Fleming a declarat că modelul care va ieşi de pe porţile fabricii din Craiova este ceva nou pentru portofoliul Ford şi că va fi produs în maximum 150.000 de exemplare pe an.
Miza va fi pe export
Ford Transit Connect va primi un înlocuitor în 2012, dar oficialii Ford nu au dezvăluit informaţii despre acesta. Întrebat despre noile modele Ford, Stephen Odell, actualul preşedinte al Ford Europa, a ţinut să precizeze că „un magician nu îşi arată din prima toate scamatoriile, deci nici noi nu vom dezvălui totul despre viitoarele modele înainte ca acestea să apară pe piaţă". Ford a demarat deja căutarea de furnizori români pentru subansamblele folosite de viitoarele modele de la Craiova, în timp ce furnizorii pentru Transit Connect sunt deja integraţi pe platforma fabricii.
Din producţia totală de la fabrica din Craiova, oficialii Ford estimează că 80% va fi destinată exportului. Printre produsele exportate vor fi şi motoarele EcoBoost, proaspăt lansate în gama Ford. Fabrica din Craiova va construi şi ea acest tip de motor, dar în versiunea cu trei cilindri, care dezvoltă 90 de cai-putere graţie sistemului de injecţie directă şi supraalimentării cu o turbină. În comparaţie cu actualele unităţi din gamă pe care le va înlocui, motoarele EcoBoost vor fi cu 20% mai economice şi mai ecologice.
Se dublează numărul angajaţilor
Oficialii Ford nu au venit doar cu veşti proaste la Bucureşti. Pe lângă faptul că nu au făcut concedieri până acum, americanii au anunţat că vor face un număr semnificativ de angajări de la începutul anului viitor. Până în 2012, fabrica Ford din Craiova va primi încă 3.500 de salariaţi implicaţi în producţie, uzina urmând să aibă 7.000 de angajaţi la finele anului 2012.
În 2013, fabrica Ford din Craiova va avea capacitatea de a produce 300.000 de unităţi pe an şi 350.000 de motoare pe an. Producţia efectivă nu a fost anunţată, John Fleming declarând: „Nimeni nu poate şti ce se va întâmpla în 2013. Avem deja un surplus de capacitate de 35% la nivel european şi nu este oportun să anunţăm cifre de producţie pentru 2013 încă de pe acum".
Investiţii în retehnologizare
Până în acest moment, constructorul auto american Ford a investit peste 200 de milioane de euro la Craiova şi a transformat uzina doljeană într-o facilitate de producţie care beneficiază de un atelier de vopsitorie ultra-modern şi de sisteme de producţie identice cu cele folosite în celelalte fabrici Ford din lume.