STUDIU: Românii preferă maşinile albastre şi argintii
030% dintre români aleg culoarea argintie când cumpără o maşină, 21,9% dintre conaţionalii noştri preferă autoturismele albastre, iar 0,6% pe cele portocalii, potrivit unui sondaj realizat de compania Ford pe piaţa europeană.
Fiecare stat are preferinţele lui. Dacă unele ţări sunt previzibile în alegerea culorii maşinii, cum ar fi Italia şi Franţa, unde predominant este cremul, făcând corelaţia cu faimoasele culturi de cafea, toată lumea se întreabă de ce cehii aleg de cele mai mlte ori maşinile albastre.
"Alegerea culorii maşinii tale este ceva personal şi te autodefineşte. Dacă te uiţi mai atent, vei vedea că moda, gusturile şi cultura de pe pieţele europene au un impact major în alegerea culorii unei maşini. Este important să ştim acest detaliu pentru a identifica trendurile şi a introduce maşinile având culorile dorite de clienţi la momentul potrivit", a declarat directorul de design de la Ford Europa, Julie Francis.
Moda culorilor se schimbă de la an la an. "De exemplu, de curând a revenit moda maroului, fiind perceput ca o culoare de epocă. Culoarea aceasta este aleasă mai ales de scandinavi. Germanii preferă maşinile negre sau închise la culoare. Roşul nu mai este atât de popular, deşi în anii trecuţi era foarte cerut pe pieţe. Acum, albul este în ascensiune. Griul, albastrul şi negrul au rămas la mare căutare deoarece se asortează cu orice îmbrăcăminte purtată de bărbaţi şi de femei ", a mai adăugat Julie Francis.
Iar patriotismul nu mai merge atât de departe în zilele noastre. Cele mai bune exemple ni le dau olandezii, care preferă cremul în locul portocaliului, şi irlandezii care aleg maşinile argintii.
Top 3 ţări şi culorile preferate, potrivit Ford:
NEGRU: Danemarca 37,8%, Norvegia 31,6%, Portugalia 26,7%
ARGINTIU: Irlanda 37%, România 30,2%, Finlanda 19,4%
ALBASTRU: Cehia 24,5%, România 21,9%, Marea Britanie 19,7%
CREM: Franţa 4,1%, Italia 1,2%, Grecia 1,8%
PORTOCALIU: Suedia 0,8%, Romania 0,6%, Ungaria 0,4%
ROŞU: Cehia 15%, Finlanda 12,8%, Grecia 12,7%