Controverse pe marginea strategiei IMM

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reprezentanţii mediului de afaceri acuză Ministerul Economiei că a creat o strategie fără să se consulte cu partenerii din sectorul privat. Liderii patronatelor şi cei din sistemul cameral nu ştiu cum a fost elaborată strategia pentru sprijinirea IMM, observând mai multe lipsuri în documentul guvernamental.

Citiţi aici, aici şi aici documentatia strategiei naţionale pentru IMM-uri.

Ministerul Economiei şi Comerţului a prezentat, ieri, într-o conferinţă, principalele coordonate ale strategiei guvernamentale pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, document faţă de care reprezentanţii mediului de afaceri au mari rezerve.

În primul rând, acesta a fost elaborat „fără ca patronatele, camerele de comerţ sau asociaţiile de business să fie consultate". Într-al doilea rând, analiza mediului românesc de afaceri „trebuie refăcută, pentru că pare să nu fie realizată în România", spun liderii organizaţiilor de afaceri.

„Lipsesc componente esenţiale"

Consiliul Naţional al IMM - confederaţia patronală care reprezintă acest sector la nivel naţional - a emis un document de întâmpinare la viitoarea strategie guvernamentală, arătând că, în forma actuală, „lipsesc din sfera analizei numeroase componente esenţiale ale mediului de afaceri".

În opinia Consiliului, strategia nu abordează probleme precum „fiscalitatea, relaţiile de muncă, absorbţia fondurilor structurale, administraţia publică locală şi centrală, cadrul legal şi jurisdicţional, cultura economică a populaţiei etc." şi nu sunt identificate „punctele tari, cele slabe, oportunităţile şi ameninţările" din acest sector.

În fine, documentul - semnat de preşedintele Consiliului IMM, Ovidiu Nicolescu - arată că „până în prezent, niciodată în România nu s-a alocat o sumă atât de mare de bani (peste 830 de milioane de euro în total - n.red.) pentru elaborarea unei strategii naţionale, şi aceasta trebuie să se reflecte în calitatea sa".

Păcat de expertiza întreprinzătorilor!


La rândul său, José Iacobescu, preşedintele Uniunii Camerelor de Comerţ şi Industrie Bilaterale din România, afirmă că sistemul cameral nu a fost consultat la elaborarea strategiei guvernamentale pentru IMM.

„Este un început, văd că s-a muncit mult la acest document, dar mă întreb la ce bun câtă vreme sistemul cameral nu a fost consultat. Noi, din camerele de comerţ bilaterale, ştim ce se întâmplă pe pieţele externe, la fel şi colegii din camerele judeţene - cunosc pieţele locale.

Consultanţii care au elaborat strategia guvernamentală par să nu ştie că în România avem un sistem cameral, şi asta mi se pare în neregulă. Păcat de expertiza întreprinzătorilor", a declarat José Iacobescu, pentru ziarul „Adevărul".


"În forma actuală a strategiei lipsesc din sfera analizei numeroase componente esenţiale ale mediului de afaceri."

Ovidiu Nicolescu
preşedinte Consiliul IMM

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite