Pricopie vrea Bac diferenţiat în 2014 pentru învăţământul profesional şi tehnic

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Educaţiei spune că ar trebui să urmăm exemplul Austriei, unde învăţământul profesional este foarte bine cotat    FOTO: Adevărul
Ministrul Educaţiei spune că ar trebui să urmăm exemplul Austriei, unde învăţământul profesional este foarte bine cotat    FOTO: Adevărul

România ar trebui să promoveze şi o cultură a muncii, nu numai a diplomelor, să nu ne mai fie ruşine cu învăţământul profesional şi tehnic, iar bacul ar trebui diferenţiat şi mai mult, a declarat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, marţi, la conferinţa “Formarea profesională în industria mobilei: probleme şi soluţii”.

Ministrul Educaţiei a vorbit despre rata mică de promovare de la Bac în ultimii ani, reamintind că doar jumătate din olimpicii care au dat examenul de maturitate în sesiunea specială din luna mai au promovat.

„Eu cred că promovabilitatea pe care o avem acum la Bac-ul olimpicilor este una corectă, nu bună, dar corectă. Eu nu propun să avem o rată de promovare de 120% sau de 34%, îmi propun să avem un examen corect. Unul dintre motivele pentru care pică atât de mulţi la Bac este fiindcă elevii nu învaţă. Vrem să introducem simularea la Bac la clasa a XI-a şi sunt de acord cu bacalaureatul diferenţiat, un elev trebuie să fie evaluat după ceea ce a învăţat, nu după ceea ce nu a învăţat, prin urmare nu exclud ca procesul de diferenţiere a subiectelor de Bac să continue şi ca, la anul, să asistăm la o diferenţiere şi mai mare în cazul învăţământului profesional şi tehnic“, a declarat Pricopie.

 „Nu este nicio ruşine să înveţi o profesie din liceu“

Pricopie a mai vorbit şi despre creşterea şi promovarea învăţământului profesional şi tehnic, în special în mentalitatea oamenilor care consideră că este mai bine să urmezi un anumit drum în viaţă: şcoală după modelul clasic şi o facultate, decât să te formezi din timp pentru o anumită profesie.

Ministrul Educaţiei a precizat că în ţări precum Germania şi Austria există o cultură a muncii. „Omul trebuie să muncească şi nu este nici o ruşine în asta, în schimb, la noi, există o cultură accentuată a diplomelor, toţi trebuie să avem o facultate terminată.Trebuie să ne aplecăm mai mult asupra conceptului de muncă şi să nu ne fie ruşine. Nu este nicio ruşine să înveţi o profesie din liceu. Suntem în punctul de a semna acorduri de colaborare cu Finlanda şi Austria pe zona aceasta a învăţământului profesional şi tehnic", a spus Pricopie.

15% din elevi ar trebui să studieze în şcoli profesionale moderne 

„Dorim să promovăm învăţământul dual, acel învăţământ în care sunt implicaţi mai mulţi actori: şcoala, comunitate alocală cu nevoile ei din punct de vedere economic şi agenţii economici din fiecare regiune (firmele). În general vorbim de o federaţie de mai multe firme care, împreună, alături de şcoală şi de comunitate contribuie la întocmirea planului de învăţământ, a programelor şcolare, selecţia şi formarea elevilor din învăţământul profesional care durează doi ani. Ei vor merge la cursuri care se desfăşoară în mod clasic, dar au şi oportunitatea de practică în industrie, în firme şi ajung să înţeleagă mai bine profesia pentru care se pregătesc,iar firmele ajung să-i cunoască mai bine pe elevi încă de pe băncile şcolii şi, evident, le va fi mult mai uşor să decidă dacă îi angajează sau nu“, a spus Remus Pricopie.

„Acesta a explicat că acum şcolile româneşti care funcţionează în sistem dual cuprind aproximativ 12.600 de elevi, un procent destul de mic, adică în jur de 6% din cohortă. „Ne-am uitat la ţările care au o tradiţie în acest sens, Austria, Germania, Finlanda şi cred că ar fi optim ar fi ca, în România, 15-16% din copii să fie orientaţi spre învăţământul dual“, a adăugat Pricopie.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite