PISA 2012 Elevii români, în topul chiulangiilor înainte de testări. Absenţele au afectat rezultatele ţării
0România se află pe locul patru în rândul statelor OECD (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică) în ceea ce priveşte numărul de elevi care au chiulit de la şcoală înainte cu două săptămâni de testele internaţionale PISA 2012 (matematică, ştiinţe şi citit), se arată într-un studiu PISA in Focus din ianuarie. Absenţele au scăzut, în medie, cu 11 puncte rezultatele României la aceste teste internaţionale.
Potrivit studiului PISA in Focus, în medie, în ţările OECD, 18% din elevi au chiulit cel puţin la o oră, iar 15% au lipsit de la şcoală o zi întreagă înainte de ziua când s-a susţinut testul PISA.
În România, Turcia, Argentina, Grecia, Cost Rica şi Letonia, 40% din elevii respondenţi spun că au chiulit la cel puţin o oră.
Mai mult, în România, Grecia, Letonia, Turcia şi Argentina, 4% din elevi spun că au chiulit de cel puţin cinci ori în două săptămâni.
Tot în România, chiulangiii provin atât din medii defavorizate cât şi din familii din clasa de mijloc, în schimb, în Bulgaria cei mai mulţi provin din familii sărace.
Chiulangiii pierd puncte la testele PISA
Elevii care chiulesc de la ore au, în medie, cu 32 de puncte mai puţin la scorul testelor PISA care evaluează competenţele de matematică, iar cei care chiulesc cu zilele, au cu 52 de puncte mai puţin.
În cazul României, studiul OECD indică o diferenţă de 11 puncte pe care ţara noastră le-a pierdut la testele PISA de la Matematică din cauza faptului că elevii au absentat de la ore înainte de examen.
Şi şcolile plătesc pentru lipsa de interes a elevilor. În ţări precum Croaţia, Japonia, Coreea de Nord sau Olanda, în şcolile unde numărul ansenţelor creşte cu 10% elevii iau cu 10 – 34 de puncte mai puţin la testele de matematică.
Abandonul şcolar în creştere în România
Ultimele statistici în ceea ce priveşte absenteismul în România sunt din anul şcolar 2011 - 2012. De atunci, Ministerul Educaţiei nu a mai centralizat datele din teritoriu.
De asemenea, abandonul şcolar este în creştere în ultimii ani, în România, şi afectează în special patru categorii de copii: cei de etnie romă, cei care au crescut în familii sărace, cei din mediul rural şi cei cu dizabilităţi. Aşa arată un raport realizat de experţii români cu susţinerea UNICEF România. Ministrul Educaţiei a anunţat că intenţionează să oblige şcolile ca din anul şcolar 2013-2014 să raporteze lunar, pe internet, situaţia absenţelor.
Ce exerciţii au primit elevii români de 15 ani la testele PISA. Le puteţi rezolva?
ANALIZĂ PISA 2012 Performanţele slabe ale copiilor, vizibile în economie