CFR Marfă face disponibilizări în 2014. Guvernul face o excepţie, iar cei daţi afară  vor primi venit lunar de completare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CFR Marfă va face disponibilizări în 2014, iar persoanele disponiblizate vor primi, prin excepţie agreată de Guvern, un venit lunar de completare după desfacerea contractului de muncă. Legislaţia actuală, modificată recent de Guvern, nu mai prevede astfel de plăţi şi pentru această companie.

În luna august, când CFR Marfă era în proces de privatizare, Guvernul a decis că venitul lunar de completare pentru sprijinirea angajaţilor disponibilizaţi din companii de stat până la găsirea unui nou loc de muncă nu va mai fi acordat tuturor, ca până în prezent, ci doar salariaţilor concediaţi colectiv din anumite companii, printre care CFR S.A. şi CFR Călători, nu şi CFR Marfă.

Prin ordonanţă de urgenţă, Guvernul va aproba însă o excepţie şi va decide ca acest venit de completare să fie acordat şi persanelor care urmează să fie disponibilizate de la CFR Marfă.

„În baza angajamentelor asumate cu organismele financiare internaţionale, CFR Marfă este angajată în procesul de privatizare până în luna mai 2015, fapt pentru care în cursul anului 2014 această societate va efectua disponibilizări colective de personal. Se propune exceptarea CFR Marfă SA de la prevederile articolului 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului 29/2013 (în baza căreia disponibilizaţii CFR Marfă nu ar mai primi venit de completare-n.r.), astfel încât persoanele disponibilizate să beneficieze de venit lunar de completare. Această măsură este menită să atenueze tensiunile sociale ce pot fi determinate de disponibilizările colective efectuate de către CFR Marfă“, arată Guvernul, potrivit Mediafax.

Conform legii aplicate până în prezent, persoanele disponibilizate primesc indemnizaţie de şomaj, venit lunar de completare şi plăţi compensatorii acordate în conformitate cu prevederile contractelor de muncă aplicabile la nivelul fiecărei societăţi. Venitul lunar de completare este stabilit odată cu indemnizaţia de şomaj şi este egal cu diferenţa dintre salariul individual mediu net pe ultimele 3 luni înainte de concediere, stabilit pe baza clauzelor din contractul individual de muncă, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-a efectuat concedierea, comunicat de Institutul Naţional de Statistică, şi nivelul indemnizaţiei de şomaj.

Venitul de completare este acordat lunar, pe perioade stabilite diferenţiat, în funcţie de vechimea în muncă a persoanelor concediate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, respectiv pe 12 luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 3 -10 ani, pe 20 de luni, pentru persoanele care au o vechime în muncă cuprinsă între 10 şi 15 ani, pe 22 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncă cuprinsă între 15 şi 25 de ani, şi pe 24 de luni, pentru salariaţii care au o vechime în muncă de peste 25 de ani.

Noul termen pentru finalizarea privatizării CFR Marfă este jumătatea anului 2015.

Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Mai multe despre privatizarea CFR Marfă

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. 

EDITORIAL: Semnificaţia eşecului privatizării CFR Marfă Nu că mi-aş fi făcut cine ştie ce iluzii. Constat doar, pentru a "n" oară, că aproape tot ce atinge statul se usucă.   În ciuda contextului internaţional dificil, de-ar fi să menţionăm doar criza financiară din America, guvernele României merg inconştient spre prăpastie.

Băsescu, despre privatizarea CFR Marfă: Prim-ministrul nu ar trebui să se teamă dacă a respectat legea Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, notează că niciun funcţionar al statului nu ar trebui să se teamă de justiţie dacă a respectat legea.

EXCLUSIV Privatizarea CFR Marfă: ce condiţii contractuale şi-au asumat, dar nu au îndeplinit instituţiile statului Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structurii acţionariatului sunt principalele piedici în calea privatizării transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat câştigător al licitaţiei de privatizare.

EXCLUSIV Negocieri dure pe CFR Marfă: comisia de privatizare vrea ca Gruia Stoica să plătească fără ca ministerul să-şi fi îndeplinit obligaţiile din contract În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite