csalb - ultimele știri
Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile, informează CSALB.
De la începutul anului, peste 650 de consumatori au invocat anumite probleme în derularea contractelor/serviciilor cu băncile și IFN-urile cerând CSALB o rezolvare amiabilă.
Consumatorii de servicii și produse financiare au obținut beneficii mai mari din negocierile cu băncile și IFN-urile desfășurate anul trecut în cadrul CSALB.
Ultimii doi ani au adus modificări importante în profilul consumatorului care se adresează Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
În acest an, CSALB a înregistrat peste 400 de cazuri (o creștere de aproape 200% față de anul 2022), în care băncile au inițiat procesul de negociere cu consumatorii.
Restructurarea creditelor a fost principala rezolvare găsită de consumatori și bănci în urma negocierilor desfășurate în acest an în cadrul CSALB.
12.000 de români au dat în judecată băncile în acest an, cu 1.000 mai puțini decât anul trecut, a informat CSALB, precizând că a crescut în schimb numărul negocierilor cu banca.
Peste jumătate (56%) dintre consumatorii de produse și servicii financiare consideră că băncile și IFN-urile însele ar trebui să le asigure protecția, reiese dintr-un sondaj CURS pentru CSALB.
21% dintre consumatorii români de produse și servicii financiare spun că au avut în 2022 și 2023 probleme în relație cu băncile și IFN-urile, potrivit unui sondaj CURS realizat la cererea CSALB.
Românii încă vor să se împrumute mai mult decât pot plăti sau întreabă de ce nu pot împrumuta valută la nivelul veniturilor în lei, reiese din discuțiile purtate de conciliatorii CSALB.
Lecțiile crizelor financiare și economice prin care românii au trecut în ultimii 15 ani sunt principala sursă de informație care trebuie să stea la baza deciziilor financiare viitoare, potrivit CSALB.
Pandemia a adus multe probleme românilor, unii ajungând chiar să-și piardă locurile de muncă sau să nu-și mai poată plăti ratele bancare nici la trei ani după lockdown.
Numărul românilor care s-au adresat CSALB în perioada T1 2023 a cunoscut o creștere în anul curent (aproximativ 23%) în raport cu T1 2022, potrivit informațiilor date luni publicității.
Litigiile dintre consumatori și bănci pot fi rezolvate pe cale amiabilă, cu ajutorul conciliatorilor CSALB, recomandă o mare parte dintre judecătorii luați cu asalt de astfel de procese.
O bancă a șters 90.000 de euro din datoria unui consumator, în cadrul unei negocieri derulate prin Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB).
Alexandru Păunescu, director în BNR și președintele Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a sfătuit românii să se abțină să ia credite în această perioadă.
Băncile resping fără motiv doar 4,5% din cererile trimise de consumatori Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), precizând că s-a dublat numărul de negocieri.
Românii strâng cureaua, încercând să ajungă la zi cu plata datoriilor, renunțând de multe ori chiar și la cheltuieli pentru traiul de zi cu zi, după cum au declarat specialiștii pentru „Adevărul”.
Anul acesta CSALB a primit 46 de cereri pe tema fraudării conturilor, în creștere față de anul trecut, unul dintre motive fiind și faptul că s-au înmulțit tranzacțiile online.
Presiunea pusă de creșterea a prețurilor și de majorarea dobânzilor bancare a determinat băncile să accepte din ce în ce mai multe din cererile de negociere trimise de consumatori către CSALB.
O treime dintre români nu vor să mai împrumute bani de la bancă, se arată într-un sondaj realizat de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
În prima jumătate a anului, numărul de negocieri dintre consumatori şi bănci a crescut cu aproximativ 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Într-o perioadă impredictibilă din punct de vedere economic şi social, soluţiile pentru rezolvarea problemelor financiare nu pot fi generale, ci sunt la îndemâna băncilor şi consumatorilor, prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Liti...
Sistemul bancar propune mai multe soluţii de rezolvare a dificultăţilor financiare cu care se confruntă consumatorii, inclusiv ajustarea costurilor ce ţin de dobânzi şi comisioane.
Creşterea accentuată a preţurilor, războiul de lângă România, majorarea dobânzilor, reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români de servicii şi produse financiare.
Timpul mediu în care se soluţionează o negociere dintre un consumator şi o bancă în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a scăzut la 33 de zile în 2021.
Anul 2021 a fost cel mai eficient din cei şase ani de activitate ai Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Ultimii doi ani de criză au adus modificări importante în profilul consumatorului care se adresează Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Specialiştii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor dintre consumatori şi bănci/IFN-uri vin cu un îndemn la realism pentru anul ce se pregăteşte să înceapă, potrivit declaraţiilor făcute de Alexandru Păunescu pentru „Adevărul”.
Anii 2020 şi 2021, marcaţi de criza sanitară, au adus mai multe schimbări în activitatea de conciliere derulată în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
445 consumatori au parcurs, în primele nouă luni, întregul proces de conciliere (depunere cerere, negociere, hotărâre finală acceptată de ambele părţi) ori au ajuns la o înţelegere amiabilă direct cu băncile/IFN-urile, potrivit Centrului de Soluţiona...
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit în anii 2020 şi 2021, din partea unor consumatori împotriva cărora s-a început procedura de executare silită, peste 130 de cereri de negociere cu banca.
Într-un singur an pe rolul instanţelor s-au înregistrat 3.594 de litigii pe legea dării în plată., dintre care au fost soluţionate doar 593: 357 în favoarea băncilor şi 236 în favoarea debitorilor, a declarat într-un interviu acordat „Adevărul” Alexa...
Mai mulţi împrumutaţi au solicitat eliminarea clauzelor abuzive din contractele de credit, a informat CSALB, precizând însă că în cadrul concilierii nu se poate stabili că anumite clauze contractuale sunt abuzive sau nu (doar instanţele de judecată p...
Începând cu anul 2019, Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) înregistrează o creştere a numărului de cereri prin care consumatorii solicită ştergerea înregistrărilor din Biroul de Credit.
Un conciliator creşte şansele unei negocieri de succes între bancă şi consumator, evoluţia ultimilor 5 ani indicând o scădere a numărului de cereri refuzate de bănci.
Peste 708.000 de români au cerut amânarea ratelor bancare, potrivit datelor colectate de CSALB de la cele mai importante bănci, care au făcut şi o serie de recomandări clienţilor pentru perioada ulterioară expirării termenului de graţie.
Amânarea ratelor la bănci, care nu mai poate fi solicitată din 16 martie, nu i-a ajutat prea mult pe români, unii dintre ei adresându-se CSALB pentru că au rămas fără venituri şi au nevoie de ajutor pentru a depăşi dificultăţile financiare.
Anul trecut, beneficiile totale rezultate din negocierile consumatori-bănci, au depăşit 1,3 milioane de euro, fiind cele mai mari din cei cinci ani de activitate ai Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
Asociaţia Română a Băncilor (ARB) recomandă clienţilor să analizeze cu atenţie capacitatea actuală de rambursare şi abia în funcţie de rezultatele acestei analize să decidă dacă depun sau nu solicitarea şi pentru ce perioadă vor cere suspendarea rate...
Cei care au probleme cu plata ratelor la creditele bancare, dar nu îndeplinesc condiţiile pentru suspendarea acestora (care aduc oricum costuri suplimentare) mai au o opţiune, conform experţilor Finzoom.
În contextul prelungirii şi pentru 2021 a amânării ratelor bancare, dar şi a numeroaselor solicitări de rezolvare alternativă a litigiilor bancare, specialiştii din domeniu avertizează asupra costurilor suplimentare pe care le pot avea beneficiarii, ...
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a soluţionat în acest an cu doar 10 cereri mai mult decât în anul 2018, conform datelor furnizate „Adevărul”, ajungând la 560 de cereri soluţionate, faţă de 550 în urmă cu doi...
Românii au reuşit să-şi rezolve o serie de probleme minore şi atipice prin simpla negociere cu banca, fără a mai ajunge în instanţă, prin Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Negocierile derulate în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) din ultimele luni arată varietatea soluţiilor obţinute, abordarea unitară a conciliatorilor Centrului, dar şi un apetit diferit pentru concili...
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a primit circa 500 de cereri de conciliere între împrumutaţi şi IFN, majoritatea privind împrumuturi luate de la Cetelem, Provident Eassy Asset Management, Unicredit Consumer ...
În anul 2020 au fost deschise 433 de negocieri între consumatori şi bănci/IFN-uri, în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Dintre acestea, în raport cu băncile, s-au finalizat până acum 223 de negocieri...
Românii au obţinut beneficii de 3,5 milioane de euro în relaţia cu banca, în cei cinci ani de când s-a înfiinţat Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Circa 29% din cererile împrumutaţilor de conciliere cu banca sunt clasate fără un motiv justificat de către instituţiile bancare. În cazul IFN-urilor, peste 70% dintre cereri sunt clasate nejustificat.
De la începutul anului și până in iunie 2020, CSALB a primit 972 cereri adresate băncilor și 255 cereri adresate IFN-urilor. Până în acest moment, 247 de cereri au fost acceptate pentru negociere de către bănci și doar 11 de către IFN-ur...
O bancă a şters datoria de 43.000 de franci elveţieni a unei familii din Bucureşti după ce aceasta a apelat la Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
Persoanele juridice pot apela la conciliere prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), pentru servicii de plată şi emitere de monedă electronică.
În cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) au fost rezolvate cele mai importante cazuri, din punct de vedere valoric, din istoria concilierii dintre consumatori şi bănci, în România.
Doar 58% dintre români au un cont bancar, iar un sfert dintre aceştia se plâng de relaţia pe care o au cu băncile sau cu IFN-urile (instituţii financiare non-bancare), conform unui studiu realizat de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în...
75% din români spun că au o relaţie bună cu băncile, dar un sfert dintre persoanele chestionate se plâng, din anumite motive, de relaţia pe care o au cu instituţiile de creditare.
De la începutul anului, 1.053 de persoane fizice au trimis către CSALB cereri de soluţionare a nemulţumirilor cu băncile sau IFN-urile, cu 93% mai multe cereri decât în perioada similară a anului trecut. În prima jumătate a anului 2018 au fost înregi...
Românii pot negocia gratuit cu băncile în cadrul unui centru de soluţionare a litigiilor, pentru a îmbunătăţi un contract de credit existent sau pentru a rezolva anumite neînţelegeri. Conciliatorii îi sfătuiesc pe aceştia să nu adopte o atitudine de ...
În perioada ianuarie 2018 – aprilie 2019, Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB) a înregistrat 1.909 cereri, cea mai mare parte rpvenind de la cetăţeni din mediul urban, se arată într-un studiu realizat de instituţie, care fa...