Ce le place si ce nu le place copiilor bucuresteni la scoala
01.312 elevi bucuresteni au abandonat scoala in anul scolar 2003-2004
"Orarul neechilibrat", "inceperea orelor de la 7,30", "pauzele scurte dintre ore", "lipsa de colaborare intre profesori, in ceea ce priveste stabilirea cantitatii de teme pentru acasa", "programele scolare foarte incarcate", "lipsa cursurilor de informatica", "relatiile cu femeile de serviciu", "mizeria din scoala", "lipsa caldurii", "imposibilitatea de a avea acces la Internet", "culoarea zugravelii din clasa" sunt cateva dintre lucrurile care ii nemultumesc pe elevii Capitalei. Si parintii chestionati de inspectori au nemultumiri fata de scoala. Ei reclama lipsa masurilor pentru securitatea elevilor in perimetrul unitatii de invatamint, programele scolare incarcate, exigenta la notare pentru obiectele de studiu care nu sunt specifice profilului si specializarii, lipsa de interes a unor cadre didactice, fluctuatia profesorilor, subiectivitatea cu care sunt notati elevii, dar si aspectul scolii sau slaba iluminare si dotare a bibliotecii. Printre lucrurile pe care elevii le adora la scoala se numara implicarea in elaborarea revistei scolii, colaborarea cu profesorii tineri, muzica relaxanta din timpul pauzelor, prietenia si colaborarea dintre colegi. O problema ingrijoratoare pentru invatamantul bucurestean o reprezinta abandonul. Inspectorul scolar general, Daniela Nedelcu, ne-a declarat ca in anul scolar 2003-2004 au abandonat scoala un numar de 1.312 elevi din clasele I-IX. Cei mai multi provin din clasele a VII-a (211 copii) si a VIII-a (191 de copii). In ultimul an scolar, 88 de copii au abandonat scoala chiar din clasa intai. Climatul din familie, saracia acesteia, care nu-si poate permite cumpararea celor necesare pentru scoala, lipsa de implicare a cadrelor didactice sunt cateva dintre cauzele abandonului scolar bucurestean.