Impozite mai mari pentru locuinţele de lux
0Codul Fiscal a trecut ieri în guvern în forma dorită de ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu: fără excepţii şi cu deductibilităţi minime. Principalele taxe au fost menţinute, cota
Codul Fiscal a trecut ieri în guvern în forma dorită de ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu: fără excepţii şi cu deductibilităţi minime. Principalele taxe au fost menţinute, cota unică la 16% şi TVA-ul la 19%, au crescut impozitele pe proprietate, dar mai mult pentru bogătaşi, este extinsă baza de impozitare.
După o primă lectură săptămâna trecută, miniştrii nu au mai avut acum decât minime solicitări de modificare: premierul a vrut o mai bună corelare a impozitării vehiculelor pentru că pentru motociclete era prevăzut un impozit de 350.000 lei iar pentru Dacia se plăteau 450.000, Ministerul Mediului a vrut o definiţie schimbată etc. Potrivit ministrului finanţelor, deşi e perfectibil, noul Cod Fiscal poate fi menţinut neschimbat în următorii 3 ani. Vlădescu îşi rezervă totuşi dreptul de a interveni pentru reducerea evaziunii fiscale, a pieţei negre şi asupra pieţei gri.
Microîntreprinderile nu dispar
Microîntreprinderile nu au reuşit să treacă de cerberii de la Finanţe, în ciuda lobby-ului viguros făcut de Partidul Conservator şi mediul de afaceri. Din 2007 trec la impozitul pe profit de 16%, de la o taxare preferenţială până acum, de 3% pe cifra de afaceri. Vlădescu susţine că nu urmăreşte prin această măsură neapărat obţinerea unor venituri bugetare suplimentare, ci un tratament echitabil şi uniform pentru toţi agenţii economici.
Cresc impozitele pentru locuinţele mari şI maşinile scumpe
Nivelul impozitelor pentru locuinţe nu se măreşte semnificativ, se produc însă corelări mai bune între zona şi suprafaţa locuinţei şi impozit. Pentru locuinţele sub 150 mp, cum sunt peste 90% din totalul locuinţelor, impozitul rămâne, în esenţă, neschimbat. Pentru a asigura o predictibilitate a creşterii impozitelor, în condiţiile creşterii autonomiei locale, autorităţile locale nu pot majora impozitele cu mai mult de 20%. Până acum, aveau o posibilitate nelimitată de a decide. Impozitul pe autovehicule creşte semnificativ pentru maşinile cu capacităţi cilindrice mari, de peste 1500 cc.