Previziuni sumbre: „Universul nostru moare şi nimic nu poate opri acest proces”. Astronomii au aflat cum şi când se va termina totul

În timp, energia comsică se va disipa în spaţiul tot mai vast şi în final va dispărea complet/FOTO The-universe.net

Astronomii au aflat că energia generată de galaxii este acum la jumătate faţă de acum două miliarde de ani, iar acest lucru este un semn clar că Universul a început deja să moară.

Aceasta este concluzia cercetătorilor, care au realizat un studiu cu ajutorul a şapte telescoape foarte puternice, scrie CNN. La cercetare au participat 100 de oameni de ştiinţă, care au analizat energia provenită de la peste 200.000 de galaxii din universul observabil.

Astfel, ei au constatat că radiaţia cosmică emisă acum de aceste galaxii este la jumătate faţă de cea emisă în urmă cu 2 miliarde de ani. Studiul a fost publicat pe site-ul European Southern Observatory (ESO) şi a fost prezentat de asemenea la întrunirea anuală a astronomilor din întreaga lume, care a avut loc pe 10 august în Hawaii. În cadrul cercetării, a fost analizată energia cosmică prin intermediul radiaţiei electromagnetice şi a diferitelor unde luminoase.

Universul nostru are o vârstă de aproximativ 13,8 miliarde de ani şi acum este deja bătrân, începe să moară, spun astronomii. „E ca un bătrânel care s-a aşezat pe canapea, s-a învelit cu o pătură şi acum se pregăteşte de somnul veşnic”, a declarat astronomul Simon Driver, şeful echipei care a realizat studiul.

Desigur, moartea Universului nu înseamnă că acesta va dispărea. El va exista în continuare, dar, peste miliarde de ani de acum înainte, energia va dispărea complet şi Universul va ajunge în cele din urmă să fie un loc rece şi întunecat, fără niciun fel de lumină, explică astronomul Luke Davies. Acest lucru se va întâmplă însă peste câteva miliarde de miliarde de ani.

Moartea Universului va surveni pentru că energia extraordinară emisă imediat după Big Bang, explozia care a dat naştere Universului, se va disipsa în spaţiul tot mai vast, până când va dispărea complet. La rândul lor, în timp, stelele, care emit acum o cantitate mare de radiaţii, nu vor mai putea transforma materia în energie şi se vor stinge rând pe rând.