Satelitul TESS al NASA a descoperit prima sa exoplanetă aflată în zona locuibilă a unei stele

Ilustraţie a planetei TOI 700d, realizată de NASA. Captura via Youtube.

Scopul satelitului TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) este de a descoperi planete potenţial locuibile şi viaţă extraterestră.

Planeta descoperită se numeşte TOI 700 d, iar locaţia ei a fost confirmată de Telescopul Spaţial Spitzer, aflându-se într-o zonă în care condiţiile existente ar putea permite prezenţa apei în stare lichidă pe suprafaţa planetei.

TOI 700 d este una dintre puţinele planete cu dimensiuni asemănătoare Pământului descoperite până acum, conform Slash Gear. Descoperirea sa este una esenţială pentru TESS, iar confirmarea mărimii şi locaţiei în care se află de către Spitzer este una dintre cele mai importante reuşite ale telescopului care îşi va încheia observaţiile ştiinţifice în această lună.

TOI 700 este o stea pitică aflată la o distanţă de 100 de ani-lumină în constelaţia Dorado, având aproximativ 40% din suprafaţa Soarelui şi jumătate din temperatura acestuia. TESS a observat steaua şi planetele din jurul ei (TOI 700 b, c, şi d) de-a lungul unui an întreg, iniţial clasificând-o în mod greşit ca fiind mai mare decât Soarele.

Exoplaneta TOI 700 d este singura dintre cele trei observate în jurul lui TOI 700 care se află în zona locuibilă, fiind cu aproximativ 20% mai mare decât Pământul şi reuşind să realizeze o orbită în 37 de zile. Cercetătorii au realizat şi un model al zonei în care se află TOI 700 d, pe care îl puteţi vedea în videoclipul de mai jos.