Roverul marţian, în revizie tehnică a doua oară în două săptămâni. NASA amână studierea dovezilor că pe Marte a existat viaţă

Roverul marţian Curiosity a întâmpinat a doua sa problemă de când este pe Planeta Roşie, din cauza unei erori de software a computerului său. Momentan, roverul este în pauză, până când se vor face reparaţii de pe Terra.

Robotul, devenit foarte important în momentul în care NASA a descoperit că solul marţian putea susţine viaţa în trecut. Rezultatele sunt parţiale, iar ele trebuie studiate mai bine.

Cercetătorii au sperat ca experimentele de pe Curiosity să fie reluate lunea aceasta, după ce acum două săptămâni computerul robotului a mai avut o problemă. Dar o a doua problemă a apărut duminică, în momentul în care Curiosity încerca să trimită date pe Terra, scrie Reuters.

"Nu e ceva rar sau surprinzător", a declarat John Grotzinger, cercetător în cadrul proiectului.

Dar, din păcate, Curiosity va mai fi blocat câteva zile, mai ales că echipa care se ocupă de el încearcă să nu-l forţeze, mai ales că este un experiment care a costat foarte mult şi mediul în care stă este foarte sensibil.

Roverul a ajuns pe Planeta Marte pe 6 august pentru a descoperi dacă Marte a putut susţine viaţa. Cercetătorii au anunţat că au găsit dovezi că pe Marte a existat viaţă.

De asemenea, ei spun că acum roverul este într-o zonă care era plină de viaţă şi de apă. Au trecut şapte luni din misiunea de 24 de luni care a costat 2,5 miliarde de dolari.