Coloana sonoră a creierului. Cercetătorii au pus pe portativ muzica creată de undele cerebrale

Undele cerebrale creează muzică FOTO vitafrequency.com

Cercetătorii din China au transformat modificările în activitatea creierului într-o muzică asemănătoare celei  compuse de artişti.

Echipa de la Universitatea de Ştiinţe Electronice şi Tehnologie din China a înregistrat activitatea undelor cerebrale cu ajutorul electroencefalografului (EEG) şi a tehnicilor de imagistică prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI). Cercetătorii coordonaţi de profesorul Jing Lu au creat, pe baza acestor date, coloane sonore compuse de creierul uman.

Activitatea cerebrală poate compune muzică în acest fel, indiferent de talentul şi urechea muzicală a posesorului. Informaţiile oferite de aparatura medicală le-au indicat cercetătorilor înălţimea şi intensitatea notelor muzicale corespunzătoare tipurilor de activităţi cerebrale, informează wired.com.

Specialiştii au descoperit că informaţiile oferite aparatura fMRI aproximează mai bine compoziţiile umane în care intensitatea şi înălţimea notelor sunt independente. „Intensitatea redată de muzica creată pe baza EEG se schimbă rapid şi brusc, iar acest lucru nu se produce în compoziţiile muzicale. Din acest motiv am ales o altă sursă de informaţii, semnalul fMRI. Ca urmare a acestui lucru, combinaţia de date EEG, fMRI redă sunete mai asemănătoare cu cele din compoziţiile create de oameni”, au explicat oamenii de ştiinţă.

Tehnica fMRI înregistrează informaţii referitoare la consumul de energie din creier şi la activitatea neuronală. Acest lucru înseamnă că muzica generată este, de asemenea, o reprezentare sonoră a stării mentale a subiectului.

„Muzica întruchipează secretele creierului într-un stil artistic. De asemenea, este vorba despre o nouă legătură interactivă creată între creier şi muzică”, au declarat autorii.

Autorii studiului au pus la dispoziţia publicului câteva exemple cu muzica pe care o compune creierul.