Cercetătorii: cel mai adânc loc de pe Pământ este populat de microbi

James Cameron, regizor de la Hollywood, a avut o expediţie proprie spre Groapa Marianelor.

În Groapa Marianelor din Oceanul Pacific, cel mai adânc loc de pe Pământ, a fost descoperită o activitate microbiană foarte mare ceea ce înseamnă că niciun loc nu este prea adânc sau prea izolat pentru ca viaţa să existe.

Oamenii de ştiinţă şi-au publicat descoperirea în revista Nature Geoscience, informează Mediafax, citând AFP. Groapa Marianelor are adâncimea de peste 11 kilometri în punctul denumit Challenger Deep. Din cauza adâncimii sale extreme, Groapa Marianelor este permanent cufundată în întuneric, iar temperaturile sunt foarte scăzute.

„Am găsit acolo o lume dominată de microbi care s-au adaptat pentru a funcţiona eficient în condiţii extrem de neospitaliere pentru organismele mai evoluate“, a declarat Glud.

Cercetătorii, coordonaţi de Ronnie Glud, de la Universitatea Danemarca de Sud din Odense, au avut însă surpriza să descopere că Groapa Marianelor este în realitate bogată în materii organice. Oamenii de ştiinţă au constatat un consum biologic de oxigen de două ori mai mare decât într-un sit învecinat, care are adâncimea de doar 6.000 de metri.

În cadrul cercetării a fost utilizat un robot submarin special construit, echipat cu senzori de mare precizie şi care pot calcula consumul de oxigen de pe fundul oceanic. Ei au realizat şi câteva înregistrări video cu cea mai profundă zonă a Gropii Marianelor.

„Am ajuns la concluzia că importantul depozit de materie organică din Challenger Deep menţine o activitate microbiană crescută, în ciuda presiunilor extreme care caracterizează acest mediu“, au declarat autorii studiului.