Un fotograf a testat eficienţa publicităţii pe Facebook prin promovarea posturilor

Un fotograf a testat eficienţa publicităţii pe Facebook prin promovarea posturilor

Promovarea prin Facebook se poate la un cost scăzut. FOTO Adevărul

Un fotograf român a vrut să testeze cât de eficientă este publicitatea pe Facebook şi s-a decis să apeleze la „promoted posts“ prin care să-şi facă populară munca.

În 2012, Facebook a introdus o nouă strategie de afişare a publicităţii şi noi moduri în care oamenii pot să-şi promoveze munca. Cele mai performante forme de publicitate îţi permit să plăteşti în funcţie de audienţa pe care vrei s-o atingi, în funcţie de zonele geografice la care te raportezi şi la numărul de utilizatori cărora vrei să le fie afişat anunţul tău. 

Dragoş Asaftei a aflat de funcţia „promoted posts“ şi s-a gândit s-o pună în aplicare la finalul lunii noiembrie, în perioada Black Friday. El a pornit de la 110 lei şi a vrut ca ceea ce a publicat pe pagina sa să ajungă la fani şi la prietenii fanilor. Apoi a aşteptat rezultatele care arată cam aşa: anunţul a avut un reach de aproximativ 32.000 de persoane, au fost înregistrate peste 1.100 de click-uri pe link-ul promovat, din care au rezultat 1.000 de vizitatori unici, iar numărul de fani ai paginii a crescut cu 200.

În urma acestui experiment, a mai încercat unul, dar căruia i-a alocat doar 36 de lei. Surprinzător, pagina a crescut cu 250 de fani, iar like-urile, comentariile şi distribuirile au ajuns la un număr de peste 1.700. La ce concluzie a ajuns el în urma acestor experienţe? „Rezultatele apar destul de repede. [...] Probabil cea mai mare utilitate se regăseşte în faptul că îţi poţi prezenta ofertele la serviciile tale“, a afirmat acesta pe blogul său.

Pentru mai mult informaţii, Dragoş Asaftei este disponibil la „Blog de fotografie“ şi pe pagina de Facebook a aceluiaşi site. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: