FOTO VIDEO Noul News Feed al Facebook, inspirat de versiunile de mobil dar şi de Google+

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook lansează un News Feed nou. Cele mai importante două noutăţi vizează modul în care utilizatorii filtrează conţinutul şi modul în care publicitatea este prezentată pe reţeaua socială.

Evenimentul Facebook s-a terminat. Noul News Feed are un impact vizual puternic şi se foloseşte foarte mult de imagini. 

Cea mai importantă schimbare o reprezintă faptul că utilizatorii vor putea controla mult mai bine ce văd în fluxul de ştiri. Astfel, vor putea vedea ce au postat alţi oameni, vor afla care sunt cele mai importante ştiri, vor putea alege să vadă  melodiile sau clipurile împărtăşite de prietenii lor. 

Paginile apreciate de prieteni vor sări în evidenţă în noul news feed, la fel şi check-in-urile sau evenimentele. 

Aplicaţiile third-party precum Pinterest sau Instagram beneficiază şi ele de o evidenţiere mai bună. 

Per total, designul pare inspirat de versiunile de mobil. Pozele sunt mari şi conţinutul mizează foarte mult pe grafică. 

Se poate spune că Facebook a copiat Google+. Observăm bara cu instrumente din partea stângă a paginii, conţinutul redat pe mijloc cu elemente vizuale mari.

Interfaţa de mobil a primit şi ea câteva îmbunătăţiri, precum browsing-ul global în interiorul paginii (utilizatorii vor putea folosi swipe-uri pentru a naviga, nefiind nevoie de apăsarea butonului "înapoi").

Zuckerberg nu a vorbit aproape deloc de reclame, semn că a simţit nemulţumirea publicului cu privire la această schimbare care îi avantajează pe investitori. 

Noul News Feed va ajunge la utilizatori treptat, dar cei care vor să-l vadă cât mai curând pot accesa pagina Facebook.com/newsfeed.

UPDATE Noul Newsfeed va fi disponibil începând de azi, pentru un număr limitat de utilizatori la adresa facebook.com/newsfeed

Interfaţa Web a împrumutat mult de la cea de mobil.

UPDATE Pe scenă a urcat Chris Cox care va vorbi despre partea de mobil.

Noul Facebook le va permite utilizatorilor să treacă de la o pagină la alta fără a fi nevoiţi să dea back. 

Versiunea de mobil va avea şi o bară care le va permite utilizatorilor să vadă cine e online. 

image

UPDATE Chris Struhar, directorul tehnic, a urcat pe scenă

Noul NewsFeed se va mula bine pe mobil. 

Toate postările vor apărea şi în ordine cronologică, sau numai muzică, poze etc. Utilizatorii vor putea alege ce vor să vadă. 

A fost integrat şi un feed pentru "foloweri", similar Twitter. Utilizatorii vor putea vedea orice postare făcută de persoanele urmărite. 

image

UPDATE Articolele populare vor apărea în funcţie de gusturile utilizatorilor 

image

UPDATE Toate persoanele taguite într-un clip video vor aparea în partea stângă

image

UPDATE Aplicaţiile third-party de genul Pinterest vor avea imagini mai mari.

image

UPDATE Şi check-in-urile vor fi reprezentate cu un design grafic de dimensiuni mari.

image

UPDATE Designul va fi similar şi când un prieten dă like unei pagini.

image

UPDATE Când up prieten îşi face o nouă legătură, noul design va arăta o poză de profil mai mare şi vor ieşi mai bine în evidenţă prietenii comuni. 

image

UPDATE Pe scenă a urcat managerul de design Julie Zhou.

"În noul design vrem ca pozele şi articolele să iasă în evidenţă'

Articolele vor avea şi logoul companiei. 

image

UPDATE: Aşa va arăta noul newsfeed

image

UPDATE Zuckerberg a intrat in sală, Evenimentul începe.

"News Feed este unul dintre cele mai importante servicii pe care le-am construit. E uşor să ne gândim la el ca un singur flux de conţinut. Vrem să oferim fiecăruia o copie a celui mai bun ziar din lume, un ziar personalizat"

"Există multe aplicaţii care te lasă să împărtăşeşti conţinut specializat dar nimic nu se compară cu Facebook"

Cheia va fi simplicitatea - oamenii vor să personalizeze.

"Vrem să primim update-uri de la prieteni, dar şi ştiri de la organizaţii şi lideri mondiali"

image

UPDATE Jurnaliştii din SUA au ajuns în sediul Facebook. Ecranele mari din sala de conferinţe sunt funcţionale şi gata să arate noutăţile.

image

UPDATE Un cititor comentează pe cnet.com conferinţa Facebook şi susţine că mulţi utilizatori dintre cei nemulţumiţi de noutăţi vor ameninţa că părăsesc reţeaua, dar n-o vor face. Se poate schimba Facebook atât de mult, încât să fie părăsită de utilizatori?

Facebook lansează un News Feed nou în care utilizatorii vor avea la dispoziţie mai multe opţiuni pentru a-şi filtra conţinutul. Astfel, ei vor petrece mai mult timp pe reţeaua socială ceea ce favorizează al doilea domeniu asupra căruia se orientează compania din California. Facebook este o companie listată la bursă, motiv pentru care resimte presiunea investitorilor, ceea ce înseamnă că trebuie să monetizeze mai bine baza de peste un miliard de utilizatori.

Noutăţile Facebook News Feed reprezintă câteva file în plus - Fotografii, Muzică, Cele mai importante ştiri, Cele mai recente ştiri - şi conţinutul multimedia va fi mai bine prezentat. O schimbare va exista, dar sunt şi trei lucruri pe care Facebook încă le face bine. Noutăţile Facebook vin la o zi după ce Google deja a schimbat designul pentru Google+, reţeaua socială proprie.

Noul News Feed lansat de Facebook va veni şi pe dispozitivele mobile în următoarea perioadă şi cel mai probabil, în versiunea web, va porni actualizare din SUA. Actualul News Feed a suferit foarte puţine modificări în ultimii ani.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite