Knotch, reţeaua socială gândită de o româncă, dă „Like-ul“ pe culori

Knotch, reţeaua socială gândită de o româncă, dă „Like-ul“ pe culori

Anda Gânscă, cea care a gândit Knotch FOTO Forbes

O nouă reţea socială a apărut pe piaţă, sub forma unei aplicaţii pentru iPhone-uri. Knotch se bazează mai mult pe sentimente şi preferinţe, dar partea interesantă este că e creaţia româncei Anda Gânscă şi a partenerei ei, Steph Volftsun.

Ştiri pe aceeaşi temă

Aplicaţia este disponibilă de aseară pe iOS, după trei luni de testare în privat, cu câteva sute de beta testeri. Programul seamănă cu Stamped, o aplicaţie prin care ne exprimăm preferinţele. Dar ce face Knotch?

 
Creaţia româncei este o platformă pentru exprimarea preferinţelor în orice domeniu, cu ajutorul unei bare prin care ne arătăm sentimentele cu ajutorul culorilor, de la roşu intens la albastru, unde albastru reprezintă nemulţumirea. Foarte interesant este designul şi modul de folosire a acestei aplicaţii. Pentru a colora un concept, termen sau personaj, să zicem Facebook, folosim ecranul tactil, dând cu degetul de sus în jos pe display. 
 
Culori, nu like-uri
 
Dacă ar fi rămas doar aşa, Knotch nu s-ar fi evidenţiat. Dar după ce oferim o culoare, trebuie să ne motivăm şi alegerea. Astfel, aplicaţia este potrivită pentru cei care vor să-şi exprime opinia despre orice. La finalul unor asemenea păreri, fiecare subiect primeşte o culoare dominantă. 
 
Esenţial pentru Knotch - la fel ca la Path, o altă încercare de a schimba mediul social media - este designul extrem de reuşit, care se evidenţiază. 
 
Knotch se bazează pe urmărirea unor subiecte de interes şi a unor persoane. Ne putem loga prin Facebook, ceea ce simplifică procesul de adaptare. Printr-un feature asemănător Twitter, Knotch oferă alerte atunci când un anumit subiect este trending în reţea, adică este foarte popular. 
 
Foto
Knotch - reţea socială pe culori
 
500.000 de dolari pentru aplicaţie
 
Potrivit TechCrunch, în timpul testării, cei 300 de oameni care au participat au intrat de 20 de ori în aplicaţie şi au petrecut câteva minute pe zi în ea. 
 
Pentru dezvoltarea aplicaţiei, Gânscă şi Volftsun au reuşit să strângă 500.000 de dolari de la investitori privaţi, iar aplicaţia este acum disponibilă în AppStore. 
 
„Compania Andei Gânscă este găzduită de acceleratorul (urmaşul incubatoarelor din anii 2000) de la Stanford. Pe lângă cele două fondatoare, Knotch are cinci angajaţi (cu toţii ingineri). Anda vorbeşte cu încredere despre destinul start-up-ului său, însă ştie că va trebui să facă sacrificii mari. Deocamdată, nu are un venit şi doarme doar trei-patru ore pe noapte. În rest, lucrează fie la companie, fie în locuinţa sa închiriată din San Francisco. Dar acesta este preţul pe care îl plătesc toţi antreprenorii din Valea Siliciului, pe care Anda o supranumeşte ”un Hollywood pentru antreprenori“, scria ediţia românească a Forbes despre Gânscă.
 
Interfaţa şi caracteristicile reţelei le puteţi găsi în galeria foto. 
Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările