Facebook foloseşte strategia Twitter şi înlocuieşte „abonaţii“ cu „urmăritorii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook preia butonul de follow făcut celebru de Twitter. FOTO Adevărul
Facebook preia butonul de follow făcut celebru de Twitter. FOTO Adevărul

Facebook a anunţat o nouă schimbare. Butonul „subscribe“ va deveni istorie şi este înlocuit cu deja Twitter-escul „follow“.Strategia reţelei sociale este să sporească interacţiunea utilizatorilor obişnuiţi cu vedetele.

Butonul „subscribe“ a fost introdus anul trecut, în luna septembrie, şi trebuia să fie o alternativă a „follow“ de pe Twitter. Asta pentru că nu poţi avea mai mult de 5.000 de prieteni şi doar paginile pot avea un număr infinit de abonaţi. Astfel, prin subscribe deveneai un abonat al acelei persoane. Fondatorul Facebook Mark Zuckerberg, de exemplu, are 16 milioane de abonaţi (sau fani).

Înlocuirea butonului de subscribe cu follow este, conform „The Verge“, o metodă de a-i încuraja pe utilizatori să interacţioneze mai mult cu celebrităţile prin urmărirea acestora şi să nu prefere să facă asta pe Twitter. Astfel, dacă ai acelaşi buton pe ambele reţele, înţelegi că îndeplineşte acelaşi rol, deci e mai probabil să-ţi urmăreşti vedeta preferată pe Facebook, dat fiind că acolo ai mai mulţi prieteni şi petreci mai mult timp.

Desigur, această schimbare nu va aduce o scădere dramatică a utilizatorilor de pe Twitter şi nici nu vor fi mai puţini fani ai vedetelor acolo, dar este o aliniere a Facebook la actualul standard. Acesta a fost implementat şi de Socl, reţeaua socială de la Microsoft, şi pe acelaşi principiu funcţionează Google+.

Odată ce ai dat follow, vei primi mesajele pe care acea persoană le postează pe propriul Timeline. „[termenul «follow»] este mai potrivit pentru a descrie ceea ce face această funcţie. Nimic nu se schimbă în modul cum sunt afişate postările“, se arată în declaraţia oficială de la Facebook. Totuşi, chiar dacă nimic nu se schimbă, este un semn că nu orice cuvânt adoptat de Facebook devine celebru. „Like“ a devenit notoriu, dar „Subscribe“ se retrage după doar un an de activitate.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite